12 آبان 1402 - 16:00
در گفت‌وگو با ایبنا مطرح شد؛

تلاطم اخیر در بازار ارز جنبه روانی داشت / حرکت اقتصاد بر مدار ثبات

تلاطم اخیر در بازار ارز جنبه روانی داشت   حرکت اقتصاد بر مدار ثبات
یک نماینده مجلس گفت: رسانه‌های معاند سعی داشتند با مرتبط کردن درگیری‌های غزه به ایران باعث تلاطم در بازار‌های کشور شوند.
کد خبر : ۱۵۶۶۰۹

ابراهیم نجفی؛ نماینده مردم آستان اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا با تاکید براینکه تلاطم در بازار ارز کشور در روز‌های اخیر جنبه روانی دارد نه اقتصادی، اظهار کرد: پس از آغاز درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، رسانه‌های معاند با فضاسازی رسانه‌ای سعی داشتند تا این موضوع را به ایران مرتبط بدانند و اینگونه القا کنند که هزینه این جنگ و درگیری را چرا باید ملت ایران پرداخت کند؟ اما بعد از مدت اندکی موضع ایران مشخص شد و فرمایشات رهبر معظم انقلاب نیز این موضوع را روشن کرد.

وی افزود: برخی به دنبال این بودند تا با این فضاسازی‌ها تلاطم در بازار ارز ایران را رقم بزنند که با وجود این تلاش‌ها و نوسان اندکی که در بازار ایجاد شد؛ بعد از مدت کوتاهی شاهد روند کاهشی قیمت ارز در بازار بودیم.

نجفی با بیان اینکه نوسانات اندک هنوز هم در بازار ارز وجود دارد که به هر حال ناشی از هیجانات و انتظارات تورمی ناشی از درگیری در منطقه است، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که آزادسازی دارایی‌ها بلوکه شده ایران در کشور‌های مختلف در ماه‌های اخیر و افزایش درآمد‌های ارزی حاصل از صادرات نفت و محصولات غیرنفتی باعث ثبات در بازار ارز شده است و ما در ماه‌های اخیر شاهد ثبات نسبی در بازار ارز کشور بوده و هستیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: به دلیل همین روند ثبات در بازار ارز، به نظر نمی‌رسد که تا پایان سال التهاب جدی در بازار ارز داشته باشیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر