10 آبان 1402 - 14:31
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به ایبنا مطرح کرد:

نقش ثبات اقتصادی در معیشت مردم/ بستر کنترل تورم فراهم شده است

نقش ثبات اقتصادی در معیشت مردم  بستر کنترل تورم فراهم شده است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبات اقتصادی موجود را زمینه‌ساز کنترل تورم عنوان کرد.
کد خبر : ۱۵۶۷۹۷

سید صولت مرتضوی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز؛ چهارشنبه ۱۰ آبان‌ماه در حاشیه جلسه هفتگی هیئت دولت در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا درباره ثبات فضای کلان اقتصادی کشور به‌ویژه تثبیت نرخ ارز اظهار کرد: ثبات در اقتصاد بستر مهار تورم را فراهم نموده و قدرت تصمیم‌گیری مردم را در حوزه اقتصاد افزایش داده است.

وی با تأکید بر نقش ثبات ارزی در کنترل تورم افزود: بانک مرکزی تا کنون توفیقات بسیار خوبی داشته و قطعاً این توفیقات ادامه خواهد داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: پس از رکود اقتصادی در دهه ۹۰، در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ رشد اقتصادی مثبت داشتیم و رشد اقتصادی در فصل بهار ۱۴۰۲ نیز به بالای ۷ درصد رسیده و این روند رو به رشد همچنان ادامه دارد.

به گفته مرتضوی، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، میانگین نرخ بیکاری که بیش از ۱۱ درصد بود، اکنون به دامنه ۷ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: در این شرایط بدیهی است که ایجاد فرصت‌های شغلی، منافع راهبردی برای کشور در پی خواهد داشت و جوانانی که مشغول به کار می‌شوند، علاوه بر اینکه درآمد و بیمه آن‌ها تأمین خواهد بود، به عناصر مولد و پیشران در نظام تولید هم تبدیل خواهند شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر