بازار طلای جهانی همچنان در وضعیت انتظار

بازار طلای جهانی همچنان در وضعیت انتظار
طلای جهانی با نوسانات مختصر در روز پنج‌شنبه، با کاهش قیمت انس مواجه شد ولی سخنرانی رئیس‌کل بانک مرکزی آمریکا در مرکز توجه است.
کد خبر : ۱۵۷۰۷۱

به گزارش خبرنگار ایبنا و به نقل از رویترز؛ نرخ بازار لحظه‌ای انس طلای جهانی (ساعت ۹:۰۰ IRST)، با افت ۰.۹ درصدی، در قیمت ۱۹۴۹.۱ دلار معامله شد. امروز، قیمت‌ها در بازار آتی طلای جهانی با کاهش ۰.۲ درصدی به ۱۹۵۳.۶ دلار به ازای هر انس رسید.

 

نرخ بازده اوراق خزانه‌داری مرجع، اوراق سررسید ۱۰ ساله، امروز به کمترین مقادیر ماه اخیر نزدیک شد. میدانیم، نرخ‌های بازده پایین اوراق قرضه، هزینه فرصت نگهداری دارایی بدون بازده را کاهش داده و به جذابیت آن‌ها می‌افزاید.

 

شاخص ارزش دلار نسبت به سایر ارز‌ها پس از سه فصل افزایش و دوره‌ای از تضعیف نسبت به ارز‌های خارجی، اکنون ثبات نسبی پیدا کرده است.

 

جروم پاول، طی سخنرانی آماری بانک مرکزی ایالات متحده در روز چهارشنبه، اشاره‌ای به سیاستگذاری پولی و چشم‌انداز اقتصاد کلان نکرد، اما امروز در کنفرانس صندوق بین‌المللی پول سخنرانی دیگری در راه است و ممکن است در این خصوص صحبت شود.

 

در اظهارات این هفته روسای ایالتی فدرال رزرو‌ها، لحن یکدستی برای تصمیم بعدی بانک مرکزی آمریکا دیده شد، اما تمرکز اصلی صحبت‌ها حول داده‌های اقتصادی و عواقب بازده بالای اوراق بلندمدت بر اقتصاد کلان بوده است.

 

به استناد CME FedWatch tool، اکنون ۱۴ درصد از فعالان اقتصادی انتظار افزایش نرخ‌های هدف را تا ماه ژانویه داشته و ۱۸ درصد دیگر، اظهاری مبنی بر کاهش نرخ تا اوایل ماه مارس ارائه دادند. لازم به ذکر است نرخ‌های بهره پایین‌تر، دارایی‌های بدون بهره همچون طلا را جذاب خواهند کرد.

 

یکی از سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا عنوان می‌کند: بانک مرکزی اروپا باید اقدامات مناسبی را جهت کاهش فشار تورمی ترتیب دهد و باید در این زمینه شرکت‌ها و دولت‌ها تلاش کنند تا از انقباض پولی بیشتر اجتناب شود.

 

بزرگترین صندوق پشتوانه طلای قابل معامله، با نام SPDR Gold Trust، در روز پنج‌شنبه افت حجم ۰.۰۳ درصدی را تجربه کرد و به مقدار ۸۶۷.۲۸ تن رسید.

 

در گروه فلزات گرانبها؛ قیمت هر اونس نقره با کاهش ۰.۳ درصدی به ۲۲.۴ دلار رسید و قیمت اونس پلاتین نیز با افت ۲.۲ درصدی در قیمت ۸۷۴.۸ دلار معامله شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر