طلا رکورد ۳ هفته گذشته را می‌زند؟

طلا رکورد ۳ هفته گذشته را می‌زند؟
طلا در آستانه ثبت اولین افزایش هفتگی خود در ۳ هفته گذشته است.
کد خبر : ۱۵۷۳۹۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از عمون، با توجه به افزایش شرط سرمایه گذاران مبنی بر اینکه فدرال رزرو آمریکا به پایان چرخه انقباض پولی خود رسیده است و بر بازدهی دلار و اوراق خزانه داری فشار می‌آورد، قیمت طلا همچنان به رشد خود ادامه داد و در مسیر ثبت اولین افزایش هفتگی خود در سه هفته اخیر قرار دارد.

طلا پس از ثبت بالاترین سطوح از ۶ نوامبر در جلسه قبل، در معاملات آنی با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۹۸۴.۴۸ دلار در هر اونس رسید. معاملات آتی طلای آمریکا به ۱۹۸۷.۲۰ دلار رسید.

این فلز گرانبها تا این هفته ۲.۵ درصد رشد داشته است.

داده‌های منتشر شده اخیر نشان می‌دهد که شاخص قیمت مصرف کننده در ایالات متحده در ماه اکتبر بدون تغییر باقی مانده است و نرخ اصلی ۰.۲ درصد افزایش یافته است که کمتر از حد انتظار است، در حالی که قیمت‌های تولید کننده شاهد بیشترین کاهش در سه سال و نیم گذشته بوده اند.

نرخ بهره پایین باعث کاهش هزینه فرصت مالکیت طلا می‌شود که بازدهی ایجاد نمی‌کند و به عنوان پوششی در برابر تورم استفاده می‌شود.

دلار به سمت کاهش هفتگی پیش می‌رود و باعث می‌شود قیمت طلا برای خریدارانی که سایر ارز‌ها را در اختیار دارند کاهش یابد.

در مورد سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۳.۸ دلار در هر اونس رسید و افزایش آن در این هفته به ۷.۲ درصد رسید. پالادیوم نیز به ۱۰۳۷.۴۶ دلار در هر اونس رسید، اما به سمت بهترین عملکرد هفتگی خود در یک سال پیش می‌رود.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: طلا نقره دلار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر