ناتوانی مالی آلمان در راستای کنترل قیمت‌های انرژی

ناتوانی مالی آلمان در راستای کنترل قیمت‌های انرژی
پس از فشار هزینه‌ای به بودجه‌ دولت آلمان و تجاوز آن از حد قانونی، برلین تعهدات فرابودجه‌ای قیمت‌ انرژی را زودتر از موعد لغو کرد.
کد خبر : ۱۵۷۶۸۹

به گزارش خبرنگار ایبنا و به نقل از راشاتودی؛ کریستین لیندنر (Christian Lindner)، وزیر دارایی آلمان در مصاحبه با  کانال رادیویی Deutschlandfunk، اظهار کرد: محدودیت قیمت‌های گاز و برق که قرار بود تا آخر ماه مارس سال ۲۰۲۴ ادامه یابد، اکنون پس از انتهای سال میلادی جاری، منقضی خواهد شد.

 

لیندنر ادامه داد: از ۳۱ دسامبر سال جاری، صندوق اقتصاد و ثبات‌سازی بسته خواهد شد و دیگر هیچ پرداختی از سوی این نهاد وجود نخواهد داشت. بدین ترتیب سقف قیمت‌های برق و گاز نیز برداشته خواهند شد. این صندوق که با مخفف آلمانی WSF شناخته می‌شود، یکی از ۲۹ نهاد فرابودجه‌ای آلمان است که ارزشی حدودا ۸۷۰ میلیارد یورویی دارد.

 

اما با این وجود وزیر دارایی آلمان هیچ اشاره‌ای به حمایت‌های متداول بودجه‌ای این کشور در سال ۲۰۲۴ نداشت. طرح حمایت مالی آلمان نخستین بار برای پشتیبانی از خانوار‌ها و کسب‌وکار‌ها در برابر افزایش قیمت گاز و برق معرفی شد تا اثرات منفی تحریم انرژی اروپا علیه روسیه در آلمان کاهش یابد.

 

در اوایل ماه اخیر، کمیسیون اتحادیه اروپا به برلین هشدار داد تا سقف قیمت‌های گاز و برق را در اسرع وقت لغو کند.

 

این تصمیم چند روز پس از مخالفت دادگاه قانون اساسی آلمان با انتقال مصارف ۶۰ میلیارد یورویی (۶۶ میلیارد دلار) در بودجه دولت فدرال از حوزه مقابله با تبعات همه‌گیری ویروس کرونا به سایر پروژه‌ها، اتخاذ شده است.

 

این حکم، می‌تواند منابع بودجه را برای طرح‌های مدرن‌سازی اقتصاد آلمان و مبارزه با تغییر اقلیم را محدود ساخته و به چالش کشاند. همچنین، تصمیم دادگاه عالی کشور ممکن است به عنوان یک مقدمه برای پاسخ‌های مالی به بحران‌های آتی مورد استفاده قرار گیرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر