12 آذر 1402 - 21:47

بازدید اصحاب رسانه از پرژه های عمرانی البرز

بازدید اصحاب رسانه از پرژه های عمرانی البرز
امروز ۱۲ آذر ۱۴۰۲ اهالی رسانه از پروژه‌های مهم استان البرز بازدید کردند.
کد خبر : ۱۵۷۹۷۰

به گزارش خبرنگار ایبنا امروز ۱۲ آذر ۱۴۰۲ اهالی رسانه از پروژه‌های مهم استان البرز بازدید کردند. بازدید از پروژه‌های پل B۰ و B۱، فاز یک پروژه آزادراه شمالی کرج (شهید سلیمانی)، گازرسانی به روستا‌های صعب‌العبور جاده کرج_ چالوس، دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان سیدالشهدا، ورزشگاه شش‌هزار نفری انقلاب کرج، بیمارستان دولتی فردیس (شهید سلیمانی)، قطار شهری کرج، از جمله برنامه‌های این سفر بود.


بازدید از پروژه‌های پل B۰ و B۱، بازدید از فاز یک پروژه آزادراه شمالی کرج (شهید سلیمانی)، بازدید از پروژه گازرسانی به روستا‌های صعب‌العبور جاده کرج_ چالوس، بازدید از پروژه دانشگاه علوم پزشکی، بازید از پروژه بیمارستان سیدالشهدا، بازدید از پروژه ورزشگاه شش‌هزار نفری انقلاب کرج، بازدید از بیمارستان دولتی فردیس (شهید سلیمانی)، بازدید از پروژه قطار شهری کرج، از جمله برنامه‌های این سفر بود.

۱ بار برای همیشه زانودردت رودرمان کن! (تکنولوژی آلمان) | شمارتو وارد کن

مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، درباره جزئیات پروژه پل B۰ گفت: سازه این پل از ترکیب با کابل ساخته شده است و ادامه اتوبان شهید همت به حساب می‌آید. همچنین طول آن حدود ۶۳۰ متر و ۳۵ متر ارتفاع برآورد می‌شود.

او ضمن اشاره به منحصربفرد بودن پروژه ادامه داد: در ادامه این مسیر، ۲۱ پل وجود دارد. حدود چهارماه پیش کار این پروژه توسط پیمانکار آغاز و با ایجاد ورودی‌ها و خروجی‌های متعدد به نام شهید سلیمانی مزین شد.

عبداللهی بیان کرد: با وجود اینکه آغاز کار این پروژه از حدود هشت سال پیش بوده، عملا فاز اجرایی آن مربوط به چهار ماه پیش است.

استاندار البرز درباره هزینه‌های این پروژه افزود: ۷۰ درصد هزینه این پروژه تامین مالی شد و هزینه ۳۰ درصد باقی مانده حدود ۷ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. این پروژه با همکاری ۵۰ درصدی شهرداری و دولت، هزینه تملک و اجرای پروژه را بر عهده گرفته است.

وی اعلام کرد: این پروژه به احتمال زیاد در ایام دهه فجر سال آینده افتتاح خواهد شد و در روز‌های آینده مورد بازدید رئیس جمهور قرار خواهد گرفت.

در ادامه از پروژه گازرسانی به روستا‌های صعب‌العبور جاده کرج_ چالوس بازدید شدد و استاندار البرز مطرح کرد: در دور اول سفر ریاست جمهوری طرح اتمام گازرسانی مطرح و امروز پیش سفر دوم ایشان یعنی زودتر از موعد گازرسانی انجام شده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ معادل ۴۰ سال گذشته در حوزه گازرسانی به ۱۲۰ روستا عملکرد مثبت داشتیم و معادل هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است.


بازدید از فاز یک آزادراه شمالی کرج (شهید سلیمانی) از دیگر برنامه‌های امروز بود. استاندار البرز درباره این آزادراه گفت: بزرگراه شمالی کرج از انتهای آزاد راه شهید همت، تقاطع جاده چالوس آغاز و به آزادراه کرج - قزوین منتهی می‌شود. این بزرگراه که به طول حدود ۱۸ کیلومتر است از سال ۱۳۹۵ در دست ساخت قرار گرفته و اکنون حدود ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: فاز نخست این بزرگراه که ۶/۷ کیلومتر از بخش میانی پروژه، در حد فاصل تقاطع طالقانی شمالی تا تقاطع بلوار انقلاب شمالی است، آماده بهره‌برداری می‌باشد.

وی عنوان کرد: با تکمیل این پروژه بیش از ۴۰ درصد از ترافیک ورودی به البرز کاهش می‌یابد و این پروژه در واقع مکمل ادامه آزادراه همت در استان البرز است. همچنین عبداللهی اعلام کرد: کل این پروژه در سال آینده افتتاح خواهد شد.

 

گازرسانی به روستا‌های صعب العبور استان البرز در دولت سیزدهم



طی چند دهه اخیر نیمی از روستا‌های استان گازرسانی شده اند، ولی ظرف مدت یک سال ۱۲۰ روستای فاقد گاز استان از موهبت گاز برخوردار شدند.

با پیگیری‌های جدی هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی به روستا‌های استان البرز اختصاص یافته است.

اقدام ویژه و بزرگی که در راستای گازرسانی به روستا‌های صعب العبور استان البرز شکل گرفت با مجموع اقدامات چهل سال گذشته، برابری می‌کند، که نشان از کار جهادی برای کسب رضایتمندی مردم در دولت سیزدهم دارد.



بهره‌برداری از بیمارستان دولتی فردیس پس از ۱۲ سال انتظار



خبرنگاران در ادامه بازدید خود از بیمارستان دولتی فردیس، بیمارستان شهید سلیمانی بازدید کردند.

سال ۱۳۹۲ نخستین بیمارستان دولتی فردیس با حضور مسوولان وقت کشوری در زمینی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع کلنگ زنی شد.

دولت سیزدهم این بیمارستان را که حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، تحویل گرفت.

بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی فردیس در همان روز‌های آغارین دولت سیزدهم شروع شد، اما سفر ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ آیت‌الله رییسی به استان البرز نقطه عطفی برای جهش در تکمیل بیمارستان فردیس و ده‌ها پروژه نیمه کاره و خاک خورده البرز به شمار می‌رود.

بیمارستان فردیس که در ابتدای کار ساخت آن در زمینی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع آغاز شد با همکاری مدیریت شهری فردیس و دولت مساحت اراضی آن به ۲۷ هزار متر مربع رسید.

این بیمارستان با زیر بنای ۲۱ هزار متر مربع در پنج طبقه ساخته شده که دارای بخش‌های مختلف تخصصی و فوق تخصصی پزشکی است.

۶۷ درصد اعتبارات ساخت این بیمارستان در طول ۲۰ ماه گذشته توسط دولت سیزدهم تامین شده است و ۵۰ درصد عملیات ساخت تنها بیمارستان دولتی فردیس در یک سال اخیر محقق شده است.

 

البرز فقر تخت خواب بیمارستانی دارد


در ادامه خبرنگاران از پروژه بیمارستان سید الشهدا بازدید کردند، احمد افضلی، معاون عمرانی استانداری البرز، در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه بیمارستان سید الشهدا اظهار داشت: این پروژه از سال ۹۱ عملیات عمرانی آن آغاز شده است و به دلایل مختلفی در سال‌های گذشته این پروژه در توقف بود و قبل از دولت سیزدهم این پروژه ۲۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.


وی افزود: با تشکیل دولت نهم و پیگیری استاندار البرز در حال حاضر ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز خاطرنشان کرد: این پروژه ۳۶۰ تخت خوابی است.


افضلی با اشاره به اینکه در برنامه‌های آتی در نظر داریم تا سال آینده این پروژه به بهره برداری برسانیم، گفت: این پروژه قرار بوده در سال ۱۴۰۵ به بهره برداری برسد، اما با پیگیری‌های انجام شده در سال آینده این پروژه به بهره برداری برسد.


وی ادامه داد: این پروژه هزاروصد میلیارد تومان برای تکمیل نیاز دارد که در سال‌های قبل مقداری به آن تزریق شده، اما در حال حاضر اگر ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر به آن تزریق شود، این پروژه در هفته دولت سال آینده به بهره برداری می‌رسد.


افضلی با اشاره به اینکه بیمارستان شهید مدنی فرسوده شده و بخش‌هایی از آن دچار مشکل شده است، گفت: برخی از بخش‌های آن که زیر ساخت‌های آن دچار مشکل شده بطور موقت به پروژه سیدالشهدا منتقل شده و بعد از بازیابی بیمارستان مدنی مجددا بخش‌ها به آنجا بازگردانده می‌شود.


وی ادامه داد: با توجه به اینکه در استان بیمارستان‌های بسیار خوبی وجود دارد، اما متاسفانه هنوز فقر تخت خوابی داریم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر