تعلیق کشتیرانی در باب المندب در بحبوحه تشدید حملات حوثی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها

تعلیق کشتیرانی در باب المندب در بحبوحه تشدید حملات حوثی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها
سومین شرکت بزرگ کشتیرانی سفر‌های دریایی خود را از طریق باب المندب به حالت تعلیق درآورد.
کد خبر : ۱۵۸۳۶۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از آناتولی، شرکت بزرگ کشتیرانی CMA CGM در بحبوحه تشدید حملات گروه حوثی علیه کشتی‌هایی که از این تنگه عبور می‌کنند و به اسرائیل متصل می‌شوند، تمامی پرواز‌های خود را از طریق تنگه باب المندب به حالت تعلیق درآورد.

این شرکت که پس از MSC و Maersk به عنوان سومین شرکت بزرگ بازرگانی دریایی در جهان طبقه بندی می‌شود، در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال حاضر کشتی‌های خود را از طریق دریای سرخ ارسال نخواهد کرد. ”

پیشتر ارتش آمریکا اعلام کرده بود که ۱۴ پهپاد را که از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن پرتاب شده بودند، در دریای سرخ هدف قرار داده است.

بر اساس بیانیه CMA CGM، این شرکت "دستورالعمل‌هایی را برای کشتی‌های کانتینری خود که قرار است از دریای سرخ عبور کنند، صادر کرده است تا سفر خود را تا اطلاع ثانوی متوقف کنند. "

اوایل روز شنبه، MSC Mediterranean Shipping Co. SA، بزرگترین شرکت کانتینری در جهان، از تغییر مسیر کشتی‌ها از دریای سرخ خبر داد.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به سانحه‌ای که روز جمعه برای یکی از کشتی‌های ما رخ داد و به منظور حفظ جان و ایمنی ملوانان و تا زمان ایمن شدن مسیر در دریای سرخ، کشتی‌های MSC از کانال سوئز به شرق و غرب عبور نخواهند کرد.»

این شرکت افزود: "برخی از خدمات به جای آن از دماغه "راس الرجاء" در جنوب آفریقا هدایت می‌شوند. "

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر