تغییر مسیر ۱۰۵ میلیارد دلار کالا از دریای سرخ!

تغییر مسیر ۱۰۵ میلیارد دلار کالا از دریای سرخ!
نرخ هزینه حمل و نقل دریایی در نتیجه تغییر مسیر کشتی‌ها از دریای سرخ به اوج خود رسید.
کد خبر : ۱۵۸۵۵۰

به گزارش ایبنا و به نقل از سی‌.ان‌.بی‌.سی، شرکت‌های لجستیک جهانی با افزایش نرخ قیمت حمل‌ونقل دریایی به دلیل تغییر مسیر کشتی‌ها از دریای سرخ ضربه خورده‌اند. منظور از شرکت‌های لجستیک جهانی، شرکت‌هایی هستند که اجزای حیاتی زنجیره تامین را از نقطه مبدا محصول به نقطه مصرف آن متصل می‌کند.

 

شرکت‌های لجستیکی می‌گویند که نرخ قیمت حمل‌ونقل دریایی برای یک کانتینر ۴۰ فوتی از شانگهای به انگلیس از ۲۴۰۰ دلار به ۱۰ هزار دلار افزایش یافته است. این تغییر نرخ فقط در یک هفته رخ داده است. طبق گزارش‌ها، درحال حاضر نرخ حمل و نقل زمینی به وسیله ماشین بارکش نظیر تریلر و کامیون نیز در خاورمیانه (غرب آسیا) بیش از دو برابر شده است.

 

با استناد به گزارش سی‌.ان‌.بی‌.سی، آماری بالغ بر ۱۵۸ شناور حامل بیش از ۲.۱ میلیون کانتینر تا صبح روز پنجشنبه، مسیر خود را از دریای سرخ تغییر دادند. ارزش این محموله‌ها با تخمین هر کانتینر ۵۰ هزار دلار بالغ بر ۱۰۵ میلیارد دلار بوده است.

 

به گزارش ایبنا، لازم به ذکر است که دولت یمن پس از نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه اعلام کرد، شناورهای که مبدا یا مقصد آنان فلسطین اشغالی است، تا زمان توقف کشتار و رفع محاصره مردم غزه، حق عبور از دریای سرخ را ندارند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر