وال استریت ژورنال نوشت؛

چشم انداز تاریک اقتصاد اسرائیل

چشم انداز تاریک اقتصاد اسرائیل
وال استریت ژورنال گزارشی حاوی داده‌های دیجیتالی در مورد وضعیت اقتصاد اسرائیل پس از کاهش تعداد کارگران پس از عملیات طوفان‌الاقصی منتشر کرد.
کد خبر : ۱۵۸۶۰۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، وال استریت ژورنال می‌گوید که پس از جنگ، تعداد کارگران در اسرائیل به میزان قابل توجهی کاهش یافته و چشم‌انداز اقتصاد اسرائیل تیره و تار شده است.

در این گزارش آمده است: حدود ۲۰ درصد از کارمندان اسرائیلی به دلیل خدمت سربازی یا نقل مکان، کار نمی‌کنند و هزینه اقتصاد به دلیل غیبت کارگران اسرائیلی تا اواسط نوامبر به حدود ۳.۶ میلیارد دلار رسیده است.

این گزارش نشان داد که بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از نیروی کار در بخش فناوری که نیروی محرکه در اقتصاد اسرائیل است، به خدمات ذخیره فراخوانده شدند.

طبق گزارش این روزنامه، «ارتش» اسرائیل حدود ۴۰۰۰۰۰ سرباز ذخیره را احضار کرد و مقامات تخمین می‌زنند که ۲۵۰۰۰۰ اسرائیلی حداقل به طور موقت از خانه‌های خود، به‌ویژه از مناطقی که در معرض حمله دیده می‌شوند، منتقل شده‌اند، که بسیاری از آن‌ها را از رفتن به سر کار باز می‌دارد.


در این گزارش همچنین آمده است که انتظار می‌رود جنگ به طور مستقیم به «بستن حدود ۳۰۰۰۰ شرکت کوچک و متوسط در بخش‌های مختلف» کمک کند.

وال استریت ژورنال به نقل از یوسی مکلبرگ، تحلیلگر امور خاورمیانه در چتم هاوس، یک اندیشکده مستقر در لندن، گفت: شرکت‌های اسرائیلی به آرامی کار نمی‌کنند و اسرائیلی‌ها پول زیادی خرج نمی‌کنند و این یک اثر تجمعی ایجاد می‌کند.

این روزنامه نوشت: چشم انداز اقتصاد اسرائیل تیره و تار شده است و اشاره کرد که بانک مرکزی اسرائیل در ماه گذشته انتظارات رشد خود را کاهش داد.


تخمین زده می‌شود که اقتصاد سالانه ۲ درصد رشد خواهد کرد که کمتر از پیش بینی‌های قبلی ۳ درصدی سالانه در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ است.


بانک مرکزی اسرائیل همچنین پیش بینی کرده بود که مجموع هزینه‌های دولت ناشی از جنگ تا پایان سال ۲۰۲۵ به حدود ۴۳.۲ میلیارد دلار برسد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر