هزینه جنگ و پیشنهاد تعطیلی ۱۰ وزارتخانه رژیم صهیونیستی

هزینه جنگ و پیشنهاد تعطیلی ۱۰ وزارتخانه رژیم صهیونیستی
رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که رژیم به دنبال تعطیلی چندین وزارتخانه و افزایش مالیات به دلیل افزایش هزینه جنگ غزه است.
کد خبر : ۱۵۸۶۴۰

به گزارش ایبنا و به نقل از المیادین، وزارت دارایی رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده است که ۱۰ وزارتخانه رژیم به منظور پوشش هزینه‌‌های هنگفت تجاوز وحشیانه به نوار غزه تعطیل شوند. این فهرست شامل وزارت میراث به ریاست آمیهای الیاهو افراطی است که پیش از این از حمله اتمی به نوار غزه حمایت کرده بود.

 

وزارتخانه‌های زیر برای تعطیلی پیشنهاد شده‌اند: «وزارت میراث، وزارت شهرک‌ها، وزارت موسوم به اورشلیم و سنت یهودی، وزارت اطلاعات، وزارت توسعه نقب و الجلیل، وزارت تعاون منطقه‌ای، وزارت دیاسپورا (جوامع دور از وطن)، وزارت امور راهبردی و وزارت ارتقای وضعیت زنان».

 

وزارت دارایی به ریاست بزالل اسموتریچ همچنین اقدامات ریاضتی نظیر ۱.۴ میلیارد دلار از بودجه اختصاص داده شده به مطالبات احزاب سیاسی اسرائیل را توصیه کرده است. این وزارتخانه لغو یارانه بنزین، افزایش مالیات بر سیگار و کاهش مزایای بورسیه تحصیلی پیشرفته را نیز پیشنهاد کرده است.

 

به نقل از تایمز اسرائیل، در میان راهبرد‌های توصیه شده وزارت دارایی رژیم صهیونیستی برای جبران کسری ۷۰ میلیارد شیکل (حدود ۲۰ میلیارد دلار)، مالیات بر ارزش افزوده (VAT tax) افزایش یافته که تقریباً به همه کالا‌های مصرفی تعلق می‌گیرد. این مالیات در حال حاضر ۱۷% است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر