کاهش درآمد کانال سوئز

کاهش درآمد کانال سوئز
تعداد کشتی‌های عبوری از کانال سوئز تاکنون به ۵۴۴ کشتی کاهش یافته است.
کد خبر : ۱۵۹۲۹۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، اسامه ربیعی، رئیس اداره کانال سوئز، گفت: پس از حملات حوثی‌ها در یمن به کشتی‌هایی که به سمت اسرائیل می‌رفتند، درآمد دلاری کانال از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۰ درصد نسبت به سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

ربیعی در یک برنامه تلویزیونی گفت: تردد ترانزیت کشتی‌ها در بازه زمانی اول دی ماه جاری تا یازدهم همان ماه به طور سالانه ۳۰ درصد کاهش داشته است.

وی توضیح داد که بر اساس گزارش رویترز، تعداد کشتی‌های عبوری از کانال سوئز در سال جاری به ۵۴۴ کشتی کاهش یافته است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۷۷۷ کشتی بوده است.


گفتنی است کانال سوئز منبع اصلی ارز خارجی است که مصر از کمبود آن رنج می‌برد و مقامات سال‌ها برای افزایش درآمد‌های آن از جمله با گسترش کانال در سال ۲۰۱۵ تلاش کرده‌اند؛ و توسعه‌های بیشتر در حال حاضر در حال اجرا است.


گروه حوثی در اعتراض به تجاوز اسرائیل به غزه هفته‌ها است که به کشتی‌های تجاری اسرائیل یا کشتی‌هایی که با اسرائیل در روابط هستند در دریای سرخ حمله می‌کنند.


در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل تجاری کشتی‌های خود را به مسیر‌های دیگر هدایت می‌کنند.
ماه گذشته، ایالات متحده از راه اندازی یک ماموریت بین المللی جدید برای گشت زنی در دریای سرخ برای جلوگیری از حملات خبر داد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر