پذیرش اوراق قطعی مالیاتی ۳.۷ میلیون شاغل و اصناف

پذیرش اوراق قطعی مالیاتی ۳.۷ میلیون شاغل و اصناف
رئیس سازمان امور مالیاتی از پذیرش اوراق قطعی بیش از ۳.۷ میلیون مؤدی مشمول مالیات مقطوع سال ۱۴۰۱ خبر داد.
کد خبر : ۱۵۹۴۳۵

به گزارش ایبنا، سیدمحمدهادی سبحانیان دقایقی قبل در صفحه مجازی خود اعلام کرد: با عنایت به رویکرد‌های دولت مردمی مبنی بر اعتماد به اصناف سازمان امور مالیاتی کشور اوراق قطعی مالیاتی بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار مؤدی مشمول مالیات مقطوع سال ۱۴۰۱ را بدون رسیدگی و بدون افزایش در میزان مالیات ابرازی و مورد تأیید اصناف و مشاغل صادر و به این دسته از مؤدیان ابلاغ کرد.

 

به گزارش فارس، پیش از این هم رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرده بود ۵۰ درصد از صاحبان اصناف و مشاغل در سال گذشته مالیات صفر اظهار کرده بودند یعنی در واقع مالیاتی طی یک سال فعالیت نپرداخته بودند که آن را هم پذیرفته است.

 

هم‌اکنون از ۸ میلیون فعال صنفی و مشاغل حدود ۴ میلیون نفر مالیات صفر در سال ابراز کرده‌اند و میانگین پرداخت مالیات برای دفاتر اسناد رسمی ۱۴.۵ میلیون تومان، بنگاه‌های املاک ۱۰ میلیون تومان، رستوران و کافه ۹.۹ میلیون تومان، طلا و جواهر ۹ میلیون تومان، وکلای دادگستری ۸ میلیون، لوازم خانگی ۵.۹ میلیون، لوازم صوتی و تصویری ۴.۹ میلیون تومان پرداخت کرده اند، در حالی که یک کارمند در سال ۱۷ تا ۱۸ میلیون تومان مالیات می‌پردازد.

 

یکی از سیاست‌های دولت تامین مخارج و هزینه‌های دولت با درآمد‌های پایدار مالیاتی است که از جمله این درآمد‌ها می‌توان به مالیات اصناف و مشاغل اشاره کرد که البته سهم مالیات بر مشاغل و اصناف از کل درآمد‌های مالیاتی در حد ۷ درصد است، اما با توجه به دربرگیری آن بیشترین مراجعات و اعتراضات به مالیات در این بخش ثبت می‌شود.

 

دولت همچنین برای حمایت از تولید نه تنها نرخ مالیات بر تولید را افزایش نداد، بلکه طی دو سال گذشته ۷ واحد درصد از مالیات بربنگاه‌های تولیدی را نیز برای حمایت از آنان کاهش داد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر