04 بهمن 1402 - 20:15
مدیر عامل شرکت ملی انفورماتیک:

جذب ایده­‌های نوآورانه هوش مصنوعی هدف رویداد اینوتکنیک

جذب ایده­‌های نوآورانه هوش مصنوعی هدف رویداد اینوتکنیک
ماهیار هدف از برگزاری اولین رویداد اینوتکنیک هوش مصنوعی راجذب ایده‌ها در حوزه‌های فناوری مبتنی بر دغدغه‌های بانک مرکزی عنوان کرد.
کد خبر : ۱۵۹۶۹۱

به گزارش ایبنا، دکتر «علیرضا ماهیار» در بازدید از فرآیند داوری اولین رویداد اینوتکنیک هوش مصنوعی، گفت: در هفته‌های گذشته به منظور بررسی موفقیت خوانش ماشین، برخی از قوانین و مقررات حوزه ارز را به ماشین دادیم که برای آن بسیار پیچیده بود.


وی افزود: بعد از اتمام فرآیند داوری و پایان اولین رویداد اینوتکنیک هوش مصنوعی، باید برای برگزاری دومین رویداد، موضوعات و مشکلات نهاد ناظر را که برای آن‌ها بدنبال راهکار است، با جزییات بیشتر برای مخاطبین تبیین کنیم.


مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک اظهار داشت: ضروری است تا در مرحله بعدی رویداد اینوتکنیک یک دبیرخانه فعال داشته باشیم که به مخاطبین درباره طرح‌ها، ایده‌ها و محصولات مشاوره لازم را بدهد. در ادامه این بازدید، “رضا بیات ترک” مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی هم در سخنانی اظهار داشت: واقعیت این است که انتظار من از دور اول رویداد اینوتکنیک برآورده شد.

همچنین “مهدی مهدی‌زاده” مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی هم اظهار داشت: انتظارات تورمی یکی از مسائل بانک مرکزی است و فکر می‌کنم اینوتکنیک بستر خوبی باشد تا برای جذب ایده و طرح‌های نوآورانه در این حوزه از آن استفاده کنیم. میرعمادی مدیر اداره تدوین رویه‌های حسابداری و حسابرسی بانکی بانک مرکزی نیز گفت: در حوزه نظارت هوشمند ما به دنبال راهکار‌هایی هستیم که مبتنی بر بازل ۲، نظارت را در سطح کلان بانک‌ها و سپس نظارت کلان را در سطح کلان بانک مرکزی راه اندازی کنیم. یادآور می‌شود، اولین رویداد اینوتکنیک هوش مصنوعی از شهریورماه سال ۱۴۰۲ آغاز شد و بانک مرکزی ۱۰ مساله خود را اعلام کرد تا شرکت‌های فناور و نوآور برای آن‌ها راهکار ارائه دهند.


فرآیند دو روزه داوری ۳۱ طرح و ایده ارسال شده به این رویداد از روز سه‌شنبه سوم بهمن‌ماه با حضور هیات داوران آغاز شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر