بلومبرگ: تشدید تحریم‌ها علیه نفت تهران، بازار‌های جهانی را مختل می‌کند

بلومبرگ: تشدید تحریم‌ها علیه نفت تهران، بازار‌های جهانی را مختل می‌کند
خبرگزاری بلومبرگ از تلاش واشنگتن برای سفت کردن کمربند تحریمی نفت ایران در پس زمینه تحولات منطقه خاورمیانه خبر داد.
کد خبر : ۱۶۰۲۷۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، این آژانس همچنین به خطراتی که این اقدام برای اقتصاد جهانی و انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده دارد اشاره کرد.


این آژانس گفت که کاخ سفید "به دنبال تشدید اجرای تحریم‌های فعلی با بدتر شدن بحران منطقه‌ای است، اگرچه متوجه شده است که اشتباهات ممکن است منجر به اختلال در بازار‌های جهانی نفت شود. "

این آژانس افزود: «گروهی از قانونگذاران از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در ایالات متحده از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواستند تا با استفاده از تحریم‌های موجود علیه کشتی‌ها، بنادر و پالایشگاه‌هایی که با نفت ایران سروکار دارند، اقدامات سخت‌گیرانه‌ای اتخاذ کند.».

اما این اقدام سختگیرانه «تهدید به افزایش قیمت‌ها و آسیب رساندن به مصرف‌کنندگان می‌کند و هزینه‌های بیشتری برای اقتصاد راکد جهانی به همراه خواهد داشت» و اشاره می‌کند که این یک مشکل سیاسی برای بایدن در رقابت او با ترامپ قبل از انتخابات نوامبر آینده است.


در همین زمینه، علی فایز، مدیر پروژه ایران در گروه بین‌المللی بحران گفت: دولت آمریکا تمایل دارد اعمال تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کند. اما «به دلیل محدودیت‌های سیاسی و ژئوپلیتیکی لزوماً ابزار لازم را ندارد.»
این آژانس اظهار نظر کرد و گفت:این گام با چالش‌هایی از جمله متقاعد کردن سایر تولیدکنندگان بزرگ به ویژه عربستان سعودی برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت مواجه است.

بلومبرگ یادآور شد که ریاض درخواست بایدن را که خواستار نفت بیشتر در سال ۲۰۲۲ شد را رد کرد. همچنین چین، خریدار اصلی نفت ایران، با توجه به اینکه بزرگترین واردکننده نفت در جهان و یک رقیب استراتژیک بزرگ است، انگیزه چندانی برای کمک به واشنگتن ندارد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: نفت ایران آمریکا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر