مودیز رتبه پنج بانک اسرائیلی را کاهش داد

مودیز رتبه پنج بانک اسرائیلی را کاهش داد
مودیز، آژانس رتبه‌بندی اعتباری، چند روز پس از اعلام کاهش رتبه‌بندی رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که رتبه پنج بانک اسرائیلی را کاهش داده است.
کد خبر : ۱۶۰۴۱۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از آناتول، این آژانس در بیانیه‌ای اعلام کرد که رتبه بانک‌های Hapoalim، Leumi، Mizrahi-Tefahot، Discount و International را یک درجه از A۲ به A۳ کاهش داده است.

در همین حال، وب سایت Calcalist، متخصص در اقتصاد اسرائیل، گفت: "در صورت تشدید جنگ، آسیب به بانک‌ها شدیدتر از آنچه امروز به نظر می‌رسد خواهد بود. "

بر اساس این تصمیم، رتبه سپرده‌های بلندمدت بانک‌ها با انتظارات منفی برای رتبه‌بندی اقتصاد اسرائیل کاهش می‌یابد.

طبقه بندی بانک‌ها متاثر از سطح طبقه بندی کشور است. دلیل این امر این است که بانکداری بخشی تلقی می‌شود که در صورت مواجه شدن با مشکل از دولت کمک مالی دریافت می‌کند.

رتبه اعتباری کشور نشان دهنده توانایی آن در ارائه چنین کمک‌هایی است، بنابراین افت آن بر رتبه شرکت‌ها (بانک ها) که قرار است در صورت مواجه شدن با مشکل از آن کمک دریافت کنند نیز تاثیر می‌گذارد.

روز جمعه، مودیز اعلام کرد که رتبه دولت اسرائیل را از A۱ به A۲ کاهش داده است. همچنین در بحبوحه چشم‌انداز منفی، رتبه‌بندی ارشد امنیت ارز خارجی و داخلی اسرائیل را از A۱ به A۲ کاهش داد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر