بررسی (The Axios-Generation Lab) نشان داد؛

جدیدترین نظرسنجی:‌شانس پیروزی بایدن بیش از ترامپ است

جدیدترین نظرسنجی:‌شانس پیروزی بایدن بیش از ترامپ است
در نظرسنجی جدید (The Axios-Generation Lab) در میان رای دهندگان ۱۸ تا ۳۴ ساله، بایدن با ۵۲% رای از ترامپ پیش است.
کد خبر : ۱۶۰۹۵۴

به گزارش خبرنگار ایبنا، تحقیقات مرکز پژوهشی پیو (Pew Research Center) نشان می‌دهد که نسل Z و رای دهندگان هزاره (نسل Y) کلید پیروزی بایدن در انتخابات سال ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا بودند.

نسل Z  اصطلاحاً به طیفی از جامعه گفته می‌شود که تقریباً متولد سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۰ هستند. نسل Y نیز به نسل پیش از نسل Z اطلاق می‌شود. بازه سنی نسل Y از اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ میلادی تا سال ۱۹۹۵ میلادی است که به آنان نسل هزاره (Millennials) نیز می‌گویند.

در نظرسنجی جدید آزمایشگاه نسل آکسیوس (The Axios-Generation Lab) بایدن ۵۲% به ۴۸% از ترامپ در میان رای دهندگان ۱۸ تا ۳۴ ساله پیش است.

آکسیوس در ادامه نوشت که  بسیاری از رای دهندگان جوان آمریکایی از روند سیاسی و فقدان گزینه‌های انتخابی و نامزدهای جوان‌تر سرخورده شده‌اند. بایدن و ترامپ پیرترین رقبای تاریخ انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا هستند.

 

«جسیکا گوردت» یک رستوران دار ۳۲ ساله در واوکسهل ایالت نیوجرسی می‌گوید که قصد ندارد امسال رای بدهد. این فرد به آکسیوس گفت: « من از استرس در مورد بدهی‌ها و هزینه‌های زندگی خسته شده‌ام. من از بودن در جایی که احساس می‌کنم برای ایجاد تغییر باید از این کشور بروم، خسته شده‌ام. من باور ندارم که رای من تفاوتی ایجاد می‌کند.»

 

«راشل دومدرا» دانشجوی سال دوم در ایالت اوهایو به آکسیوس گفت که به بایدن رای می‌دهد. این دانشجوی آمریکایی می‌گوید: «من برای هیچ یک از نامزد‌ها هیجان‌زده نیستم، اما می‌دانم که این وظیفه مدنی من است که رای بدهم. من سیاست‌های زیست‌محیطی بایدن و دیدگاه‌های او درباره سقط جنین را بیشتر دوست دارم.»

 

آکسیوس در ادامه نوشت: «بایدن در میان همه رای دهندگان جوانی که در نظرسنجی آزمایشگاه نسل آکسیوس (The Axios-Generation Lab) مورد بررسی قرار گرفتند، برتری کمی در برابر ترامپ دارد. اما پیشتازی او در میان محتمل‌ترین رای دهندگان بیشتر است.»

آکسیوس نوشت: «وقتی فقط ۴۲% از پاسخ دهندگان را در نظر بگیریم که گفته‌اند قطعاً قصد دارند در ماه نوامبر (ماه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) رای دهند، بایدن از ۵۹% حمایت برخوردار است.»

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر