30 فروردين 1403 - 18:52
در گفت‌وگو با ایبِنا مطرح شد؛

همراهی و تبعیت از بانک مرکزی در ثبات اقتصادی بسیار مهم است

همراهی و تبعیت از بانک مرکزی در ثبات اقتصادی بسیار مهم است
برخی از ناکامی‌های ما در مدیریت اقتصادی ناشی از عدم همراهی برخی سازمان‌ها با سیاست گذاری‌های درست است.
کد خبر : ۱۶۱۶۲۷

مجیدرضا حریری؛ رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا در خصوص عملکرد بانک مرکزی در راستای تحقق دیپلماسی ارزی در سالی گذشته، گفت: سیاستگذاری بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در موضوع ناترازی بانک‌ها دو موضوع مثبتی است که درحوزه اقتصاد در سال ۱۴۰۲ می‌توان به عنوان موفقیت‌های دولت از آن‌ها یاد کرد؛ چرا که دو موضوع بسیار مهم، مورد بررسی‌های موشکافانه و تغییراتی قرار گرفتند که نیاز به تغییر روش‌ها و جهت‌هایی داشت.

 

وی در این باره یادآور شد: با اینکه بانک مرکزی در سال گذشته برای کاهش نرخ تورم و ثبات اقتصادی و ارزی بسیار تلاش کرد، اما سایر دستگاه‌ها هم نباید بانک مرکزی را در این مسیر پرفراز و نشیب و مهم تنها بگذارند بلکه باید در تحقق مولفه‌های عنوان شده سهیم و همراه باشند.

 

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین یادآور شد: برای کاهش نرخ تورم و رشد اقتصادی و رسیدن به ثبات ارزی و تثبیت اقتصادی مورد نظر نباید انتظار داشته باشیم که تحقق این مسئولیت سخت و سنگین فقط بر عهده بانک مرکزی باشد، بلکه در کنار بانک مرکزی لازم است همه وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها همراه باشند و از سیاست گذاری‌های دولت و بانک مرکزی تبعیت کنند تا به مقصد و هدفگذاری مد نظر برسیم.

 

حریری معتقد است: برخی از ناکامی‌های ما در مساله مدیریت اقتصادی ناشی از عدم همراهی برخی سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها با سیاست گذاری‌های درست است. وقتی رشد اقتصادی خواهیم داشت و طعم شیرین ثبات اقتصادی را تجربه می‌کنیم که درعمل به سیاست‌های اقتصادی همگام و یکدست عمل کنیم.

 

وی در این باره گفت: در صورت تشتت و موازی کاری و عدم اقدام به موقع در زمانی که باید سیاستی اجرا شود؛ قطعا به نتایج قابل اتکا نمی‌رسیم. به همین دلیل لازم است در مساله ثبات اقتصادی که از سال گذشته در پیش گرفته شده همه نهاد‌ها و ارگان‌ها همراهی لازم با بانک مرکزی را داشته باشند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر