01 ارديبهشت 1403 - 11:47

آرام‌شدن بازار ارز و طلا از امروز با فروکش تنش‌های سیاسی

آرام‌شدن بازار ارز و طلا از امروز با فروکش تنش‌های سیاسی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بازار ارز و طلا از امروز با فروکش کردن تنش‌های سیاسی، آرام می‌شود.
کد خبر : ۱۶۲۳۸۹

به گزارش ایبنا، علی رضایی؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در روز‌های اخیر شاهد افزایش قیمت طلا و سکه در بازار بودیم که این افزایش قیمت عمدتاً ناشی از جهش قیمت اونس جهانی بود، هرچند نرخ دلار هم ناشی از عملیات «وعده صادق» ایران و تحولات در منطقه با نوساناتی همراه شد که بر قیمت طلا تأثیر مستقیم دارد.

وی افزود: در حدود ۷ ماه گذشته یعنی بعداز عملیات طوفان‌الاقصی قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد که مستقیماً بر بازار طلا و سکه‌ی ما نیز تأثیر گذاشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد به‌نسبت چند سال اخیر بازار ارز و طلا در سال ۱۴۰۲ شرایط نسبتاً باثباتی را طی کرد و شرایط به‌لحاظ متغیر‌های بنیادین رو به بهبود است؛ اما تلاطم روز‌های اخیر ریشه در عوامل اقتصادی و داخلی نداشت بلکه متأثر از افزایش قیمت طلا در بازار‌های جهانی و همچنین اتفاقات سیاسی و تنش‌های منطقه بود.

رضایی با اشاره به حمله موفق و جسورانه ایران در پاسخ به رژیم کودک‌کش اسرائیل، گفت: با اینکه احساس و تلقی عموم مردم و تحلیل فعالان اقتصادی بر جهش نرخ ارز در صورت پاسخ متقابل ایران به رژیم صهیونیستی بود، اما نرخ ارز جهش زیادی را تجربه نکرد و بعد از افزایش قیمت هیجانی و کاذب در ساعات اولیه، دوباره روند نزولی آن آغاز شد و در زمان حاضر حدود ۶۵ هزار تومان است.

این نماینده ملت در پایان تأکید کرد: تنش‌های سیاسی و فضای آماده‌باش جنگی در هر کجای دنیا باعث ایجاد نگرانی‌های اقتصادی و نوساناتی می‌شود که البته پایدار نیست و با فروکش کردن التهابات و برقراری آرامش، به روال عادی بازمی‌گردد و احتمال کاهش نرخ در بازار آزاد در روز‌های آینده بسیار زیاد است.

 

منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر