01 ارديبهشت 1403 - 21:41
مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی:

آغاز مانور تشدید نظارت بر مراکز تولیدی و تامین کالا‌های اساسی/هنوز دسترسی نظارت برخط نداریم

آغاز مانور تشدید نظارت بر مراکز تولیدی و تامین کالا‌های اساسی هنوز دسترسی نظارت برخط نداریم
مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی از آغاز مانور نظارت بر انبارهای تامین کالاهای اساسی خبر داد.
کد خبر : ۱۶۲۴۱۹

به گزارش ایبنا؛ مسعود امرالهی؛ مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم آغاز مانور نظارت برمراکز تولیدی و تامین کالا‌های اساسی با حضور نمایندگان وزارت کشور، اتاق اصناف، پلیس امنیت اقتصادی و مشارکت وبیناری رییس جهادکشاورزی استان‌ها و مدیران شهرستانی افزود: با توجه به شعار سال و عدم تغییر نرخ ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی و تعرفه یک درصدی ارزش افزوده و عوارض گمرکی کالا‌های اساسی، در نظر گرفته شد که طرح نظارت جدی برمراکز تولیدی، انبارها، سردخانه‌ها و حوزه‌های تامین کالا‌های اساسی با کمک تشکل‌ها و انجمن‌ها از امروز در سراسر کشور اجرایی شود.

 

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی اظهارداشت: نظارت مستمر با تمام توان در بازار ادامه دارد و با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی برخورد می‌شود.

 

وی با تاکید بر اهمیت بحث امنیت غذایی و سفره مردم، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی امنیت غذایی در حوزه غذایی مردم دخیل است بنابراین این موضوع را پیگیری می‌کند.

 

امرالهی همچنین خواستار ایجاد سامانه پیامکی و یا تلفنی برای اتحادیه‌ها در راستای گزارش مردمی درخصوص تخلفات شده است.

 

هنوز وزارت صمت دسترسی نظارت برخط به وزارت جهاد کشاورزی نداده است


مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی درباره نظارت برخط و حوزه سامانه‌های فروشگاهی که ابلاغیه آن از اسفندماه سال ۱۴۰۱ صادر شده است، آیا برای شکل گیری این موضوع از سوی سازمان صنعت دسترسی ایجاد شده است گفت: متاسفانه دراین حوزه تاکنون از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت دسترسی به ما داده نشده است و وزارت جهاد کشاورزی پیگیر این موضوع است.

 

وی افزود: با توجه به ازدیاد انبارها، مراکز، سردخانه‌ها می‌طلبد که نظارت هوشمند و برخط و سامانه‌ای برکالا‌های اساسی و عملکرد مراکز مذکور داشته باشیم.

 

امرالهی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در ماه آتی دسترسی نظارت برخط را دریافت کنیم، البته وعده دسترسی به این سامانه مربوط به قبل‌تر بود، اما هنوز از سوی وزارتخانه تفویض اختیار نشده است.

 

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر