03 ارديبهشت 1403 - 13:53

رسانه‌های اسرائیلی: اگر جنگ غزه ادامه یابد، چاره‌ای جز افزایش مالیات وجود ندارد

رسانه‌های اسرائیلی: اگر جنگ غزه ادامه یابد، چاره‌ای جز افزایش مالیات وجود ندارد
یک منبع ارشد در وزارت دارایی دولت اشغالگر اسرائیل گفت: «در صورت ادامه جنگ، چاره‌ای جز افزایش مالیات وجود ندارد».
کد خبر : ۱۶۲۴۷۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین. شبکه اسرائیلی کان به نقل از یک منبع بلندپایه در وزارت دارایی رژیم اشغالگر نوشت: «اگر جنگ ادامه پیدا کند، چاره‌ای جز افزایش مالیات وجود ندارد».

این منبع تایید کرد که وزارت دارایی اسرائیل در نظر دارد به زودی مالیات‌ها را برای تامین هزینه‌های جنگ در غزه افزایش دهد.

در همین رابطه، این کانال اسرائیلی موج تشدید لغو پرواز‌ها به اسرائیل را فاش کرد و یادآور شد که شرکت‌های هواپیمایی دیگر نیز تعلیق پرواز‌ها را اعلام کردند و برخی از آن‌ها اعلام کردند که در ماه‌های آینده برای کار در فرودگاه بن گوریون بازنخواهند گشت.

چند روز پیش، استاندارد اند پورز اینترنشنال پیش بینی کرد کسری بودجه عمومی اسرائیل در سال ۲۰۲۴ به ۸ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش یابد که عمدتاً به دلیل افزایش هزینه‌های دفاعی است.

این اتفاقات در چارچوب فرسایش مداوم اقتصاد اسرائیل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ است و با توجه به افزایش هزینه‌های دولت اشغالگر، کاهش واردات، کاهش صادرات، تعطیلی کارخانه‌ها، و فروپاشی رژیم صهیونیستی، این ادعا که اقتصاد اسرائیل از اثرات جنگ مصون است، محلی از اعراب ندارد.


این انقباض اقتصادی در چند رویداد از جمله کاهش مداوم ارزش شِکِل و کاهش رتبه اعتباری رژیم اشغالی توسط آژانس آمریکایی مودیز ظاهر شد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر