03 ارديبهشت 1403 - 22:02

کارت اعتباری «میر» روسیه به ایران می‌آید

کارت اعتباری «میر» روسیه به ایران می‌آید
کارت‌های اعتباری «میر» روسیه اواخر تابستان یا اوایل پاییز، در ایران فعال می‌شود.
کد خبر : ۱۶۲۴۹۱

به گزارش ایبنا، «آماده‌سازی زیرساخت‌های فنی لازم فعال‌سازی کارت «میر» در حال انجام است، اما اجرای این سیستم زمان می‌برد»؛ این را رایزن بازرگانی ایران در روسیه به روزنامه «ایزوستیا» گفته است.

 

محسن رحیمی می‌گوید، این اقدام در راستای ایجاد روابط اقتصادی قوی میان ایران و روسیه انجام می‌شود.


به گفته این مقام ایرانی، آزمایش سیستم «میر»، جایگزین روسی «ویزا» و «مَسترکارت»، ممکن است از اواخر تابستان یا اوایل پاییز در ایران آغاز شود.

 

به گفته دانشیار دانشگاه مالی در مسکو، میخائیل خاچاتوریان، گردش تجاری میان ۲ کشور در سال گذشته بالغ بر ۴ میلیارد دلار بوده و پتانسیل رشد بیشتر به ویژه در بخش تولید، مهندسی مکانیک و حمل‌و‌نقل وجود دارد.


مسکو از سال ۲۰۲۲ به علت جنگ اوکراین هدف تحریم‌های غرب قرار گرفته و کارشناسان می‌گویند، اقتصاد ایران باوجود اینکه چندین دهه تحت تحریم‌های گسترده قرار داشته، با این تحریم‌ها سازگار شده است و روسیه می‌تواند از تجربه تهران در مقاومت در برابر فشار خارجی استفاده کند.


کارت‌های اعتباری «میر» در حال حاضر به صورت آزاد در آبخازیا، اوستیا و بلاروس پذیرفته می‌شوند و با محدودیت‌های خاصی در ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، کوبا، ونزوئلا و ویتنام می‌توانند استفاده شوند.


تاتیانا موناگان، دبیرکل اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) گفت: پس از پیوستن تهران به گروه بریکس در سال جاری، اقدام برای راه‌اندازی «میر» در ایران یک گام منطقی رو به جلو برای توسعه همکاری‌های دوجانبه به شمار می‌رود.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر