03 ارديبهشت 1403 - 21:10

ریزش بیش از ۵۶ دلاری قیمت طلای جهانی

ریزش بیش از ۵۶ دلاری قیمت طلای جهانی
کاهش تمایل سرمایه‌گذاران به طلا و احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره آمریکا، قیمت طلا را امروز ۵۶ دلار و ۵۹ سنت کاهش داد.
کد خبر : ۱۶۲۴۹۳

به گزارش ایبنا، با کم شدن تمایل سرمایه‌گذاران برای خرید طلا، قیمت این فلز گران‌بها در معاملات امروز بازار‌های جهانی بیش از ۲ درصد افت کرد. کاهش تنش‌ها در غرب آسیا سبب شده تا تقاضا برای دارایی امنی نظیر طلا کم شود و قیمت این فلز گران‌بها ۵۶ دلار و ۵۹ سنت ارزان شده و ۲۳۳۵.۳۴ دلار در هر اونس فروخته شود.


قیمت طلا در جلسه معاملاتی قبل به ۲۴۱۷.۵۹ دلار رسیده بود که بالاترین قیمت این فلز گران‌بها در تاریخ آن به شمار می‌رفت. به گفته تحلیلگران، قرار است گزارش هزینه‌های مصرف شخصی آمریکا روز جمعه منتشر شود و احتمالا نگرانی در مورد تداوم تورم را تقویت کند و این امر کاهش نرخ بهره را به تعویق خواهد انداخت که یک چشم‌انداز منفی برای طلا محسوب می‌شود.


رئیس فدرال رزرو شیکاگو، آستین گولسبی، آخرین رئیس بانک مرکزی بوده که زمان طولانی‌تری را برای کاهش نرخ بهره اعلام کرده چراکه پیشرفت مهار تورم در آمریکا متوقف شده است. وی معتقد است نرخ بهره برای مدت بیشتری بالا می‌ماند تا فشار قیمت‌ها کنترل شود.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر