09 ارديبهشت 1403 - 19:46
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

«EXPO ۲۰۲۴» نمایش جهانی قدرت ژئوپولتیک ایران است

«EXPO ۲۰۲۴» نمایش جهانی قدرت ژئوپولتیک ایران است
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس برگزاری اجلاس بین المللی ایران و آفریقا را ناشی از قدرت ژئوپولتیک ایران توصیف کرد.
کد خبر : ۱۶۲۶۸۷

به گزارش ایبنا؛ شهریار حیدری؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم مجلس در مورد اهمیت برگزاری دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا و همچنین برگزاری ششمین نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران IRAN EXPO ۲۰۲۴ گفت: در طول ۷۰ سال گذشته همواره دو قطب شرق و غرب با محوریت شوروی و آمریکا مقابل هم بودند، اما با ایجاد پیمان‌های نوین منطقه‌ای و بین‌المللی، یکجانبه‌گرایی محدود و قدرت میان کشور‌ها توزیع شد و نظم جدید بین المللی شکل گرفت.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم تصریح کرد: ایران پس از انقلاب اسلامی با عضویت در سازمان‌های همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی، چون پیمان شانگ‌های و بریکس بر قدرتش افزود و اثرگذاری تحریم‌ها را کم کرد. اکنون هم برگزاری نشست‌هایی، چون اجلاس آفریقا و IRAN EXPO ۲۰۲۴ ناشی از قدرت ژئوپولتیک ایران در گستره جغرافیای جهان است.

 

حیدری با اشاره به ادعای غرب مبنی تضعیف ایران در اثر تحریم‌ها، گفت: ایران با برگزاری نمایشگاه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با حضور ۱۰۰ کشور ثابت کرد که تحریم‌ها اثر چندانی در روند توسعه ایران نداشته و جمهوری اسلامی بدون توجه به تحریم‌ها به روند تولید و نوآوری ادامه می‌دهد.

 

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس یازدهم گفت: امروز برای جهان اثبات شده که جمهوری اسلامی دارای حاکمیت مستقل است و از بسیاری جهات به لحاظ فناوری پیشرفته‌تر است. پیشرفته بودن در علم و فناوری باعث بالا رفتن توان ژئوپولتیک و ژئواستراتژیک ایران می‌شود.

 

وی گفت: غرب فکر نمی‌کرد ایران توان برگزاری نمایشگاه توانمندی صادراتی (ایران اکسپو) را داشته باشد و تولیدات و تجهیزات داخلی خود را در معرض دید جهانیان بگذارد. این نمایشگاه اثبات می‌کند که ایران رو به توسعه و نوآوری است و دارای پویندگی و بالندگی در سطح جامعه جهانی است.

 

حیدری با اشاره به سفر آیت الله رییسی به پاکستان و سریلانکا دیپلماسی اقتصادی را زمینه معرفی قدرت جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: انعقاد قرارداد‌های مختلف با پاکستان و سریلانکا در حوزه مختلف حکایت از توانمندی و تعامل جمهوری اسلامی با همه کشور‌ها دارد این اقدام جزو راهبرد‌های نظام است که از طریق دولت سیزدهم دنبال می‌شود و می‌تواند در توسعه و پیشرفت کشور تاثیر گذار باشد.

 

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو)، به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازار‌های بین‌المللی روز شنبه ۸ اردیبهشت با حضور جمعی از فعالان اقتصادی در نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

 

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر