12 ارديبهشت 1403 - 10:46

بیکاری در غزه و کرانه باختری به اوج خود رسید

بیکاری در غزه و کرانه باختری به اوج خود رسید
کارگران فلسطینی از طریق ایست بازرسی طیبه در شهر تولکرم بین کرانه باختری و رژیم صهیونیستی به محل کار خود در داخل شهر می‌روند.
کد خبر : ۱۶۲۷۶۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، گزارش منتشر شده توسط اداره مرکزی آمار فلسطین نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در نوار غزه تا پایان سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ به ۷۵ درصد رسیده است، در حالی که در سه ماهه سوم در آستانه جنگ در ۷ اکتبر ۴۶ درصد بوده است.

این در حالی است که نرخ بیکاری در کرانه باختری - طی سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ - به ۳۲ درصد در مقایسه با حدود ۱۳ درصد در سه ماهه سوم سال گذشته افزایش یافت.

این ارقام در بیانیه‌ای از سوی اداره آمار به مناسبت روز جهانی کارگر، مطابق با اول ماه مه هر سال منتشر شد.


علا عوض، رئیس اداره مرکزی آمار فلسطین، گفت: با آغاز تجاوز به نوار غزه، نرخ بیکاری به سطح بی‌سابقه‌ای افزایش یافت و برآورد‌ها نشان می‌دهد که حداقل ۲۰۰ هزار شغل در طول سه ماه اول سال جاری میلادی از بین رفته است. 

وی همچنین گفت که بیشتر مفاهیم و اصطلاحات مربوط به اندازه گیری ویژگی‌های نیروی کار دیگر واقعی نیستند و در مورد غزه صدق نمی‌کنند. زیرا اولویت اصلی شهروندان نوار غزه بر تامین سرپناه، غذا و نوشیدنی و امنیت متمرکز شده است.

بر اساس این بیانیه، در کرانه باختری اشغالی، تعداد بیکاران در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ به ۳۱۷۰۰۰ نفر افزایش یافت، در حالی که در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ حدود ۱۲۹۰۰۰ نفر بود.


تعداد کارگران کرانه باختری از ۸۶۸ هزار کارگر در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ به ۶۶۵ هزار کارگر در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است که کاهش ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین تعداد کارگران - از کرانه باختری - در رژیم صهیونیستی بین سه ماهه سوم تا چهارم سال ۲۰۲۳ به میزان ۱۳۰ هزار کارگر کاهش چشمگیری داشته است که این در نتیجه تعطیلی شدید رژیم صهیونیستی پس از جنگ است.

تعداد کل کارگران فلسطینی در رژیم صهیونیستی در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ به ۱۷۰۰۰ کارگر در مقایسه با ۱۴۷۰۰۰ نفر رسید.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر