16 ارديبهشت 1403 - 10:35

عربستان یکی از بزرگترین بازار‌های خودروی جهان شد

عربستان یکی از بزرگترین بازار‌های خودروی جهان شد
عربستان سعودی در دو سال گذشته ۱۶۰۰۰۰ خودرو وارد کرده است.
کد خبر : ۱۶۲۸۶۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، بر اساس آنچه خبرگزاری عربستان سعودی (SPA) دیروز شنبه گزارش داد، این کشور اعلام کرد که در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، بیش از ۱۶۰ هزار خودرو وارد کرده است.

این آژانس به نقل از حمود الحربی، سخنگوی سازمان زکات، مالیات و گمرک، اعلام کرد که تعداد خودرو‌های وارداتی این کشور از طریق تمامی بنادر زمینی، دریایی و هوایی این کشور در سال ۲۰۲۲ به ۶۶۸۷۰ خودرو رسیده و این رقم در سال گذشته ۹۳ هزار و ۱۹۹ خودرو بوده است.

SPA اشاره کرد که بازار عربستان یکی از بزرگترین بازار‌های جهان در مورد خودرو است.

در این بیانیه آمده است که «عربستان سعودی بیش از نیمی از فروش خودرو در کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس را به خود اختصاص داده است و آن را به یکی از ۲۰ بازار بزرگ در جهان تبدیل کرده است».

ژاپن، هند، کره جنوبی، آمریکا و تایلند در خط مقدم کشور‌هایی بودند که عربستان سعودی این خودرو‌ها را از آن‌ها وارد کرده است.

وائل الذیاب، سخنگوی رسمی سازمان استاندارد، اندازه‌شناسی و کیفیت عربستان نیز به نوبه خود گفت: واحد بازرسی خودرو‌های این سازمان طی سال گذشته ۶۰ هزار و ۴۷۳ خودرو را مورد بازرسی قرار داده تا از مطابقت آن‌ها با بالاترین استاندارد‌های فنی و ایمنی اطمینان حاصل شود. علاوه بر آن ۱۸۱۵۰ گواهی بهره وری انرژی برای محصولات تایر نیز ارائه کرده است.

وی گفت که این تلاش‌ها نشان‌دهنده تعهد سازمان استاندارد به اعمال استاندارد‌های سخت‌گیرانه برای تضمین کیفیت و ایمنی تایر‌های معامله‌شده در بازار عربستان و ادامه نقش این سازمان در ارتقای بهره‌وری انرژی و حمایت از طرح‌هایی است که به ایمنی محصول و توسعه اقتصادی کمک می‌کند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر