17 تير 1396 - 09:43
نعمت‌زاده اعلام کرد؛

پیش‌بینی ایجاد۴۵۰هزار شغل صنعتی/اتصال ایران به زنجیره تولید جهانی

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به راه‌اندازی دوباره ۲۰ هزار واحد راکد صنعتی، از پیش‌بینی ایجاد ۴۵۰ هزار شغل جدید در سال‌جاری خبر داد.
کد خبر : ۷۲۰۲۰
محمدرضا نعمت‌زاده

به گزارش ایبِنا، محمدرضا نعمت زاده در مراسم روز ملی صنعت و معدن با بیان اینکه تورم بالا، بوروکراسی پیچیده و رشد منفی ۱۰ درصد صنعت در دولت قبل برای دولت یازدهم به ارث رسید، گفت: یک میلیون شغل در ۴ سال گذشته در وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد شده و برای سال ۹۶ نیز ۴۵۰ هزار شغل پیش بینی شده است.


وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: رشد مثبت ارزش افزوده صنعتی، افزایش سرمایه گذاری خارجی، رشد تولید، فعال سازی صدها طرح نیمه تمام، پیشی گرفتن صادرات از واردات، تثبیت شرایط بازار و ایجاد امید به آینده از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است.


نعمت زاده ادامه داد: در چهار سال گذشته با راه اندازی ۲۰ هزار واحد تولید راکد، بیش از ۳۰۰ هزار اشتغال ایجاد شد. بیش از یک هزار و صد واحد تحقیق و توسعه در صنایع کشور در دولت یازدهم ایجاد شد.


وی با اشاره به اینکه تثبیت تامین ۵۰ درصد هزینه های پژوهشی بخش خصوصی از طریق دولت یازدهم صورت گرفت، افزود: همچنین معافیت ۳۰ درصد مالیات بر درآمد برای پنج سال جهت تولید برندهای خارجی با مشارکت بخش خصوصی از مهمترین اقدامات دولت بود.


وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای رسیدن به کشورهای نوظهور صنعتی باید درآمد سرانه کشور از پنج هزار و ۸۰۰ دلار به ۱۰ هزار دلار و سهم ارزش افزوده سرانه صنعت از ۵۲۰ دلار به بیش از یکهزار دلار برسد. یکی از الزامات جدی کشور، پیوستن به زنجیره تولید جهانی است که پس از برجام این مسیر هموار شد.


نعمت زاده افزود: در دولت یازدهم رشد تشکیل سرمایه ثابت از منفی ۴۱ به حدود مثبت ۷ رسید. پیش بینی می شود در برنامه اجرایی چشم انداز ۱۴۰۰، در بخش صادرات صنعت و معدن به رقم ۸۰ میلیارد دلار و در ۱۴۰۴ به رقم ۱۲۰ میلیارد دلار برسیم.


وی خاطرنشان کرد: همچنین پیش بینی می شود صادرات غیر نفتی در ۱۴۰۰ به ۱۳۰ میلیارد دلار و در ۱۴۰۴ به ۱۸۰ میلیارد دلار برسد که در صورت تحقق این اهداف به کشورهای نوظهور صنعتی تبدیل خواهیم شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر