راه طولانی پیش‌روی اروپا برای افزایش تورم

اقتصاد اروپا برای برای افزایش سطح تورم در این منطقه همچنان نیاز به اجرای سیاست‌های تسهیل پولی دارد.
کد خبر : ۷۲۰۳۲
بانک مرکزی اروپا

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز،  پیتر پرات اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا افزود: بانک مرکزی اروپا همچنان باید صبور باشد و محرک ها را ادامه دهد چراکه تورم راه درازی برای رسیدن به هدف ۲ درصد این بانک دارد.


ماریو دراگی رییس بانک مرکزی اروپا هفته گذشته با بیان اینکه رشد بهتر به تنهایی می تواند موجب افزایش حمایت های مالی شود، موجب آشفتگی بازارهای سراسر منطقه یورو شد. به گفته وی، حفظ محرک های مالی می تواند مانع تغییر در سطح رفاه اروپا شود.


بسیاری این پیام را نشانه برنامه بانک مرکزی اروپا برای اعلام کاهش خرید دارایی ها در ماه سپتامبر دانستند که از دو سال پیش با هدف احیای هزینه ها، رشد اقتصادی و در نهایت تورم آغاز شده است.


پرات که از همکاران نزدیک دراگی به شمار می رود، اظهارداشت: لحن رییس بانک مرکزی اروپا در مورد رشد اقتصادی به درستی مثبت بود. اکنون ما نیاز به افزایش تورم داریم اما این اتفاق فرایندی بسیار طولانی است که بستگی بسیاری به سیاست های پولی دارد.


بانک مرکزی اروپا قرار است در ماه سپتامبر یا اکتبر در مورد کاهش خرید ۲.۳ تریلیون یورو اوراق قرضه در سال آینده و یا تمدید خرید آن تصمیم گیری کند تا بتواند تضاد آشکار بین رشد سریع اقتصادی و تورم منفی را از بین ببرد.


پرات خاطرنشان کرد: باید صبور باشیم چون تغییر تورم نیاز به زمان دارد. باید به راه خود ادامه بدهیم زیرا مبنای تورم در آینده همزمان است با شرایط مالی بسیار آسان.


وی خاتمه داد: با روشن شدن چشم انداز اقتصادی، بازگشت بیشتر سرمایه گذاری ها می تواند موجب افزایش جذابیت شرایط استقراض شود و همین امر سطح رفاه را بیشتر خواهد کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر