جابه‌جایی بیش از ۱۰۶ میلیون سهم در بازارهای اول و دوم فرابورس

بیش از ۱۰۶ میلیون سهم به ارزش تقریبی ۳۲۷ میلیارد ریال در مجموع دو بازار اول و دوم امروز جابه‌جا شد.
کد خبر : ۷۲۰۴۹
فرابورس

به گزارش ایبِنا؛  نخستین روز مبادلاتی هفته جاری برای بازار فرابورس ایران با دادوستد بیش از ۲۱۸ میلیون ورقه بهادار به ارزش یک‌هزار و ۷۵ میلیارد ریال پایان یافت که این حجم معامله در بیش از ۳۳ هزار دفعه صورت گرفت.
شنبه ۱۷ تیرماه سهامداران همچنین شاهد جابه‌جایی بیش از ۱۰۶ میلیون سهم به ارزش تقریبی ۳۲۷ میلیارد ریال در مجموع دو بازار اول و دوم بودند. در این دو بازار نماد معاملاتی شرکت‌ ریل سیر کوثر با معامله ۲۵ میلیون سهم به ارزش ۹۷ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را از آن خود کرد. امروز دو نماد پالایشی و یک نماد سیمانی متوقف و در مقابل یک نماد از گروه سایر محصولات کانی غیرفلزی بازگشایی شدند.
به این ترتیب نمادهای شرکت‌های پالایش نفت لاوان و پالایش نفت شیراز با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تعدیل با اهمیت عملکرد سال مالی ۱۳۹۵ و شرکت سیمان مجد خواف به منظور برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز دوشنبه مورخ ۱۹ تیرماه ۹۶ متوقف شدند. نماد معاملاتی شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار نیز پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام و عدم موافقت مجمع با افزایش سرمایه بازگشایی شد.
نگاهی به تابلو بیشترین رشد و افت قیمت نمادهای مورد مبادله در بازارهای اول و دوم فرابورس نشان می‌دهد به ترتیب سه نماد «غمینو»، «شراز» و «حسیر» در حالی تا سقف ۵ درصد افزایش قیمت را تجربه کردند که نمادهای «ثالوند»، «غفارس» و «غگلستا» با بالانرین ریزش قیمتی روبه‌رو شدند.
در مجموع تابلوهای معاملاتی بازار پایه نیز تعداد ۱۰۷ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۱۴۲ میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت.
در همین حال تابلوی اوراق تسهیلات مسکن نیز میزبان معامله ۸۹ هزار ورقه تسه به ارزش بیش از ۶۸ میلیارد ریال قرار گرفت. بازه قیمتی این اوراق امروز از ۷۵۸ تا ۷۷۶ هزار ریال در نوسان بود.
سرمایه‌گذاران روز جاری همچنین اقدام به جابه جایی ۴۹۲ هزار اوراق بهادار در بازار اوراق با درآمد ثابت کردند. ارزش معاملات انجام شده در این بازار به ۴۸۳ میلیارد ریال رسید. اوراق «صایتل» مربوط به اوراق اجاره رایتل امروز بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در این بازار به خود اختصاص داد.
در نهایت شاخص کل فرابورس نیز با افت ۲.۸ واحدی در پایان بازار در نزدیکی ارتفاع ۸۹۷ واحدی ایستاد. نمادهای «مارون»، «زاگرس» و «دماوند» در حالی بالاترین تاثیر منفی را بر آیفکس موجب شدند که نمادهای «شراز»، «شپاس» و «چکاپا» با رشد قیمتی خود مانع از افت بیشتر شاخص شدند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر