سنگین ترین پرداخت خسارت ارزی صنعت بیمه /سهم ۵۵.۶ درصدی بیمه ایران

عضو هیات مدیره بیمه ایران با بیان اینکه خسارت آتش سوزی پتروشیمی بوعلی به طور کامل پرداخت شده است، سهم شرکت دولتی ایران را از رقم ۹۴ میلیون یورویی خسارت آن ۵۵.۶ درصد اعلام کرد.
کد خبر : ۷۲۱۰۳
بیمه

محمد حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا گفت: از آنجایی که وظیفه راهبری کنسرسیوم بیمه کننده پتروشیمی بوعلی با شرکت بیمه ایران بوده و این شرکت نیز حق بیمه خود را به ما پرداخت کرده است، لذا طرف پاسخگو در این بیمه نامه نیز با بیمه ایران بوده است.


بیمه نامه پتروشیمی بوعلی توسط کنسرسیومی متشکل از ۱۱ شرکت بیمه ایران، آسیا، البرز، پارسیان، دانا، سامان، کارآفرین، ایران معین، ملت، میهن و دی به راهبری بیمه ایران صادر شده است.


در پروژه هایی که به طور کنسرسیومی بیمه می شود، شرکت راهبر مسئول است و شرکت های دیگر دخالتی در امور ندارند و براین اساس بیمه ایران کارشناس خسارت، کارشناس بیمه و کارشناسان مورد نیاز را برای ارزیابی خسارت به کار گرفته و مذاکرات مرتبط با آن را جلو برد.


پس از ارزیابی و تعیین خسارت پروژه های کنسرسیومی، شرکت بیمه راهبر با توجه به حق السهم هریک از شرکت های دیگر، سهم هریک را برای پرداخت خسارت تعیین می کند.


حیدری در پاسخ به این سوال که آیا ۱۰ شرکت بیمه دیگر نیز سهم خود را از خسارت پتروشیمی بوعلی پرداخت کرده اند یا نه، گفت: بیمه ایران خسارت بیمه گذار را پرداخت کرده است و از آنجایی که ما با سایر شرکت ها حساب و کتاب های مختلفی داریم، لذا سهم آنها را صورت حساب های فی مابین محاسبه می کنیم.


وی توضیح داد که ۶۵ میلیون یورو از رقم خسارت پتروشیمی در اسفندماه سال گذشته و مابه التفاوت آن نیز در اول خردادماه پرداخت شده بود و مراسمی که امروز در بیمه ایران برای پرداخت خسارت برگزار شده بود، مراسمی نمادین بوده است.


ارزیابی مستقل خسارت پتروشیمی بوعلی، توسط شرکت محک سنجی از داخل کشور و شرکت کانینگهام از خارج از کشور در حال انجام است.


یادآور می شود، پتروشیمی بوعلی در تاریخ 16 تیر ماه 95 دچار حادثه حریق شد و امروز در مراسمی نمادین خسارت 395 میلیارد تومانی آن پرداخت شد.


مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا یکی از واحدهای تولیدکننده مواد آروماتیک است که مالک سهام آن شرکت هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس است.
 به محض اعلام خسارت از سوی بیمه گزار، کارشناسان خسارت پس از مهار کامل آتش سوزی در روز جمعه مورخ 18/04/95 ضمن حضور در محل حادثه از مواضع آسیب دیده بازدید و با توجه به اهمیت موضوع از بیمه مرکزی درخصوص استفاده از ارزیابان خسارت بین المللی، مجوز لازم را دریافت کردند و مبلغ نهایی خسارت قابل پرداخت 94 میلیون یورو، پس از طی مراحل قانونی و براساس مصوبه 1 اسفند 1395 هیات مدیره بیمه ایران مبلغ خسارت در کمترین زمان ممکن در وجه بیمه گذار پرداخت شد.
 گفتنی است امور بیمه شرکت های پتروشیمی با راهبری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و در قالب کنسرسیوم بیمه گران داخلی شامل بیمه ایران باسهم 55.7 درصد و شرکت های بیمه آسیا، البرز، دانا، کارافرین، ملت، پارسیان. سامان، ایران معین، میهن و دی جمعا 44.3 درصد انجام می شود.
در حال حاضر 19 شرکت پتروشیمی تحت پو شش بیمه هستند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر