07 مرداد 1396 - 11:24

اختصاص اعتبار ویژه به ۱۰ هزار بنگاه نیمه راکد

معاون صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: امسال ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی به بخش صنعت و معدن مصوب و اختصاص یافت.
کد خبر : ۷۲۹۲۴
پول

به گزارش ایبِنا، علی یزدانی گفت: اعتبارات امسال برای ۱۰ هزار بنگاه زیرظرفیت و نیمه راکد و ۶ هزار طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۵ هزار بنگاه نیازمند بازسازی و قدیمی و ۲ هزار بنگاه معدنی از محل منابع بانکی نرخ مصوب شورای پول و اعتبار تخصیص می یابد.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: علاوه بر این ۱.۵ میلیارد دلار نیز از منابع روستایی با پیشنهاد دولت که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده و به شورای نگهبان فرستاده شده، قرار است ابلاغ و برای شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر تزریق شود.


یزدانی افزود: قانون بودجه به شوراهای برنامه ریزی شهرستان و استان ها اجازه داده ۲۰ درصد از منابع تملک دارایی های خود را به کمک های فنی و اعتباری تخصیص دهند که نرخ تسهیلات را حداقل ۶ درصد کاهش می دهد.


وی خاطرنشان کرد: ایجاد نواحی صنعتی در مناطق روستایی در سال جاری از سیاست های دولت در ارتباط با صنایع کوچک یا صنایع روستایی است و در قالب کارگاه های تولیدی کوچک یا صنایع کوچک با استفاده از ظرفیت های منطقه ای و جغرافیایی و منابع موجود، تلاش می کنیم بسترسازی برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری را در روستاها داشته باشیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر