08 مرداد 1396 - 15:09
در دومین روز کاری هفته صورت گرفت

مبادله بیش از ۶۰ درصد حجم مبادلات فرابورس در بازارهای اول و دوم

بازارهای اول و دوم بیش از ۶۰ درصد حجم و حدود یک‌سوم از ارزش کل دادوستدهای فرابورس را به خود اختصاص دادند به طوری که افزون بر ۸۸ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۳۵۶ میلیارد ریال در این بازارها جابجا شد.
کد خبر : ۷۲۹۷۸
فرابورس ایران - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، نگاهی به مبادلات صورت‌گرفته میان سهامداران در دومین روز کاری این هفته حاکی از دادوستد بیش از ۱۳۷ میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر یک هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال است که دست به دست شدن این حجم از مبادلات در ۲۰ هزار و ۶۸۲ نوبت معاملاتی صورت گرفت.
در ادامه برگزاری مجامع تعداد زیادی از شرکت‌های فرابورسی و در پی آن گشایش نمادهای مبادلاتی این شرکت‌ها امروز هشتم مردادماه نیز شاهد بازگشایی ۵ نماد معاملاتی «زنجان»، «بساما»، «پارتا»، «مارون» و «وگستر» پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام بودیم. همچنین نماد «ثغرب» پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی و توضیحات تکمیلی، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف ۵۰ درصد بازگشایی شد.
نماد «اپرداز» که روز گذشته بیشترین اثر را در سبزپوشی شاخص کل فرابورس بر جای گذاشت امروز عملکرد معکوسی از خود نشان داد و هرچند اندک اما با کم‌تر از نیم واحد اثر منفی در افت ۰.۴۴ واحدی آیفکس نقش داشت.
در مقابل نماد «مارون» با بیش از یک واحد اثر مثبت، مانع از افت بیشتر آیفکس شد تا این نماگر همچنان در پله ۹۲۰ واحدی بایستد.
تابلوهای الف، ب و ج بازار پایه نیز میزبان جابه‌جایی ۴۳ میلیون و ۸۹۰ هزار سهم بودند که ارزش این دادوستدها به ۹۰ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال رسید.
همچنین نماد «لکما» در حالی بیشترین حجم معاملاتی را در بازار پایه به خود اختصاص داد که نماد «فن آوا» با مبادله بیش از ۳ میلیون سهم به ارزش ۱۴ میلیارد ریال توانست بیشترین ارزش مبادلاتی را در این بازار به دست آورد.
اخزا ۱۱ صدرنشین تابلو اوراق با درآمد ثابت
تغییر مالکیت افزون بر ۵۷۴ هزار ورقه بهادار به ارزش بیش از ۵۶۴ میلیارد ریال حاصل جابه‌جایی‌های صورت‌گرفته در بین متقاضیان و فروشندگان اوراق با درآمد ثابت بود. اسناد خزانه اسلامی مرحله یازدهم بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در تابلو اوراق با درآمد ثابت در اختیار گرفت.
امتیاز تسهیلات مسکن تیرماه ۹۶ نیز با خریدوفروش بیش از ۴۳ هزار ورقه به ارزش ۳۳ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را در تابلو تسهیلات مسکن به خود اختصاص داد و در مجموع ۱۰۰ هزار و ۸۷۴ ورقه تسه به ارزش بالغ بر ۷۷ میلیارد ریال در تابلو تسهیلات مسکن دست به دست شد.
در همین حال ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار ورقه به ارزش بالغ بر ۱۰۲ میلیارد ریال در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نقل‌وانتقال یافت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر