در ماه ژوئن؛

نرخ بیکاری اروپا به کمترین رقم در ۹ سال اخیر رسید

نرخ بیکاری اروپا در ماه گذشته میلادی با رسیدن به ۷.۷ درصد، کمترین رقم از دسامبر سال ۲۰۰۸ میلادی به بعد را تجربه کرد.
کد خبر : ۷۳۰۵۵
پرچم یورو

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، یورواستات، دفتر آمار اتحادیه اروپا، اعلام کرد، نرخ بیکاری این اتحادیه در ماه ژوئن سال جاری میلادی در میان ۲۸ کشور عضو آن به ۷.۷ درصد کاهش پیدا کرد که از دسامبر سال ۲۰۰۸ میلادی به بعد کمترین آمار محسوب می شود؛ این در حالی است که این رقم برای مدت مشابه سال قبل از آن ۸.۶ درصد گزارش شده است.  


همچنین در گزارش یورواستات آمده که نرخ تورم اروپا هم در ماه گذشته میلادی بدون تغییر ۱.۳ درصد باقی مانده است.


یورواستات تخمین زد که ۱۸ میلیون و ۷۲۵ هزار مرد و زن در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا در ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ میلادی بیکار بوده اند که این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن ۱۸۳ هزار نفر کمتر است؛ ضمن اینکه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن ۲ میلیون و ۳۶۸ هزار نفر از فهرست افراد جویای کار در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا کمتر شده و این رقم برای منطقه یورو یک میلیون و ۶۶۷ هزار نفر کاهش نشان می دهد.


بر همین اساس، در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، نرخ بیکاری جمهوری چک با ۲.۹ درصد، کمترین رقم؛ ضمن اینکه آلمان و جزیره مالت هر کدام با ۳.۸ درصد و ۴.۱ درصد به ترتیب بعداز جمهوری چک کمترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده اند.


البته بیشترین نرخ بیکاری اروپا در ماه ژوئن به یونان و اسپانیا به ترتیب با ۲۱.۷ درصد و ۱۷.۱ درصد تعلق دارد. بر پایه این گزارش، نرخ بیکاری آمریکا در ماه ژوئن به ۴.۴ درصد رسید که در مقایسه با ماه قبل از آن یک دهم درصد افزایش نشان می دهد.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر