07 شهريور 1396 - 12:18

ادامه در جمع نوبخت

ادامه در جمع نوبخت، لطفا به خبر در جمع نوبخت اضافه کنید
کد خبر : ۷۴۱۹۶


معاون رئیس جمهوری تاکید کرد که قانون بانکداری اسلامی نیاز به روزآمدی دارد و هیچ فردی نیز در اصلاح نظام پولی و بانکی کشور تردیدی ندارد و به همین جهت دولت لایحه اصلاح قوانین و مقررات پولی و بانکی را تهیه و به مجلس تقدیم کرد.


وی درباره گران تمام شدن قیمت پول برای بانک ها گفت: علاقه مند هستیم نظام بانکی تسهیلات بیشتری را اعطا کند ولی برای این کار باید سرمایه بانک ها افزایش یابد و تسهیلاتی که به هر دلیلی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی اخذ شده ولی بازگردادنده نشده، باز گردد.


سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: اگر دولت می خواهد به نظام بانکی کمک کند باید هم سرمایه بانک ها افزایش پیدا کند و هم مطالبات بانک ها هرچه زودتر تادیه شود.


رییس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: دولت سال گذشته بالغ بر ۲۹ هزار میلیارد تومان سرمایه بانک های دولتی را افزایش داد و در کنار آن حداقل ۱۳ هزار میلیارد تومان از بدهی های خود را که از سنوات گذشته نزد نظام بانکی باقی مانده بود، تادیه کرد.


وی در خصوص نظر برخی از فقها مبنی بر ربوی بودن بانک ها اظهار داشت: ملاک عمل برای ما در قانون اساسی، فقهای شورای نگهبان هستند و اگر هر موردی که در اجرا و در مصوبات قانونی ما با شرع مقدس مغایرتی وجود داشته باشد، شورای نگهبان آن را رد می کند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر