12 شهريور 1396 - 10:45

دولت به تنهایی امکان حل مشکل اشتغال را ندارد

دبیر کل اتاق تعاون ایران گفت: دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکل اشتغال کشور را رفع کند، بلکه این تعاونی‌ها هستند که می‌توانند این گره را باز کنند.
کد خبر : ۷۴۳۸۶
ماشاالله عظیمی

به گزارش ایبِنا، ماشاالله عظیمی با بیان اینکه تعاونی‌ها می‌توانند گره از مشکل اشتغال باز کنند، افزود:‌ دولت به تنهایی نمی تواند مشکل اشتغال کشور را رفع کند، بلکه این تعاونی‌ها هستند که می توانند این گره را باز کنند.


دبیر کل اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه بخش های تعاونی با هزینه های بسیار کم به کارآفرینی و اشتغال زایی کمک می کنند، درباره سهم تعاونی ها در کشورهای اروپایی بیان کرد: در عرصه کشاورزی در کشوری مانند هلند ۸۳ درصد مشاغل تعاونی است و این آمار در سایر کشورهای اروپایی بیش از ۵۰ درصد را به خود اختصاص می دهد، به این ترتیب می توان از مسیر تعاونی ها به اشتغال زایی پایدار دست یافت.


وی با انتقاد از اقتصاد دولتی در زمینه اشتغال زایی اظهارداشت: اقتصاد دولتی برای هیچ کشوی سعادتی به همراه نیاورده، لذا برای ایجاد اشتغال، کارآفرینی و ارزش افزوده باید از روستاها آغاز کرد، اما توقف ایجاد تعاونی در روستا هم جایز نیست زیرا آمارهای جهانی نشان دهنده حضور پُررنگ تعاونی ها در شرکت ها و بعضا بانک های بزرگ و مطرح جهانی هستند که نشان دهنده اهمیت تعاونی ها در اشتغال زایی و توسعه اند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر