20 شهريور 1396 - 10:09

آمادگی برقراری تعرفه ترجیحی با افغانستان، پاکستان و عمان

رئیس کل سازمان توسعه تجارت از آمادگی برقراری تعرفه ترجیحی و تجارت آزاد با برخی از کشورها به ویژه افغانستان، پاکستان و عمان خبر داد.
کد خبر : ۷۴۷۰۸
سازمان توسعه تجارت

به گزارش ایبِنا، مجتبی خسروتاج با اعلام این خبر گفت: سازمان توسعه تجارت ایران جهت حمایت از توسعه صادرات و ترانزیت از استان سیستان و بلوچستان و برقراری تعرفه ترجیحی و تجارت آزاد با برخی کشورها بویژه افغانستان، پاکستان و عمان آمادگی داریم.


وی افزود: دولت بجز نفت در صادرات سهمی ندارد و ما رصد می کنیم ودر موضوع صادرات نقش سیاستگذار و حمایتی داریم.


رئیس کل سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: اقتصاد و صادرات متکی بر بازار رقابتی است و باید با ایجاد رقابت و نوع کالای صادراتی و تکنولوژی با پویایی در این زمینه پیش برویم تا بتوانیم در بازارهای منطقه و جهان سهم بیشتری داشته باشیم.


خسروتاج تصریح کرد: برنامه هایی در حوزه مبادلات تجاری تدوین کرده ایم که در بلند مدت تجارت ما در کشورهای مختلف شکننده نباشد و حتی در برخی از کشورها بنگاههای تولیدی ایران در حال فعالیت تولیدی است.


وی ادامه داد: برای توسعه روابط با کشورهای افغانستان، پاکستان و عمان، سیستان و بلوچستان نقش کلیدی دارد و بر همین اساس به سمت تشکیل میزهای تخصصی کالایی پیش رفته ایم که از مزیت های هر منطقه برای صادرات استفاده کنیم و میزهای کالایی در چشم انداز توسعه صادرات تعریف شده و هم اکنون میزهای کالایی مختلف از جمله میز کالایی ترانزیت، خرما و ... را در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی کرده ایم.


این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در زمینه حمایت از صادرکنندگان استان سیستان و بلوچستان جهت حضور در نمایشگاه های بین المللی، پذیرش و اعزام هیات های تجاری، راه اندازی خطوط کشتیرانی و توسعه ترانزیت و استفاده از بندر شهید بهشتی آمادگی کامل داریم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر