03 مهر 1396 - 12:48

پربازده و کم بازده ترین بانک ها و موسسات اعتباری حاضر در بورس

بررسی بازدهی سهام ۱۳ بانک بورسی در ۶ ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد که بانک قوامین با ۳۴.۹۵ بیشترین و بانک سامان با منفی ۲۴.۱۳ کمترین بازدهی را در بورس داشته‌اند.
کد خبر : ۷۵۳۶۱
بورس و بانک

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بررسی بازدهی ۱۵ بانک و موسسسه اعتباری حاضر در بورس از میان ۵۷۸ شرکت بورسی و فرابورسی که در نیمه اول سال توسط شرکت پردازش اطلاعات مبنا انجام شده نشان می دهد بانک  قوامین  با بازدهی ۳۴.۹۵ درصدی، بیشترین و موسسه اعتباری توسعه با منفی ۴۴.۷۱ درصدکمترین بازدهی را در بین تمام بانک ها و موسسات اعتباری بورسی داشته اند.



براساس این گزارش، بانک قوامین که سهام آن با آخرین قیمت ۶۴۱ ریال داد و ستد می شد، در طول ۶ ماهه نخست سال جاری ۳۴.۹۵ درصد بازدهی داشته است. بعد از آن  پست بانک با آخرین قیمت ۱۸۰۳ریال در مدت مشابه ۹.۲۱درصدبازدهی، بانک آینده با آخرین قیمت ۱۱۵۸ ریال در این مدت   ۵.۱۸ درصد بازدهی، بانک مهر اقتصاد با آخرین قیمت  ۷۰۷ در مدت مشابه ۰.۸۶ درصد بازدهی و بانک کارآفرین با آخرین قیمت ۲۶۸۵ ریال در شش ماه نخست امسال ۰.۴۹ درصد بازدهی مثبت در بورس را رقم زده اند.


کمترین بازدهی در میان موسسات اعتباری حاضر در بورس در سال جاری نیز متعلق به شرکت اعتباری توسعه با منفی ۴۴.۷۱ درصد و در میان بانک های حاضر در بورس متعلق به بانک سامان با منفی ۲۴.۱۳  درصد بازدهی بوده است.


بعد از موسسه توسعه و بانک سامان به ترتیب، موسسه اعتباری ملل با منفی ۱۶.۲۸، بانک ملت با منفی ۱۲.۴۹، بانک تجارت با منفی ۱۱.۲۹، بانک حکمت ایرانیان با منفی ۱۰.۷۷، بانک اقتصاد نوین با منفی ۴.۸۶، بانک خاورمیانه با منفی ۳.۳۶، بانک انصاربا منفی ۱.۸۴ و بانک سینا با منفی ۰.۶۹ در شش ماه نخست سال با بازدهی منفی مواجه بوده اند. همچنین کل بادهی بانک ها و موسسات اعتباری حاضر در بورس برابر با منفی ۲.۱۲ درصد در این مدت بوده است.


همچنین بر اساس اطلاعات منتشر شده در حال حاضر نماد ۴ بانک ملت، انصار، خاورمیانه و حکمت ایرانیان و همچنین موسسه اعتباری توسعه در بورس باز است و نماد ۹ بانک قوامین، پست بانک، آینده، مهر اقتصاد، کارآفرین، سینا، اقتصاد نوین، تجارت ،بانک سامان و همچنین موسسه اعتباری ملل در بورس در حال حاضر بسته است.


بر اساس اطلاعات منتشر شده آخرین قیمت سهام بانک های کارآفرین ۲۶۸۵ ریال، خاورمیانه ۲۲۶۱ ریال، پست بانک ۱۸۰۳ ریال و اقتصاد نوین ۱۵۴۷ ریال در بورس داد و ستد می شده و این بانک ها بیشترین رکورد قیمت هر سهم در بورس در میان بانک ها را به خود اختصاص داده اند.


لازم به ذکر است که بازدهی سهام شرکت ها از تجمیع سه متغیر تفاوت قیمت هرسهم، سود سالانه و افزایش سرمایه به دست می آید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر