08 آبان 1396 - 18:36

پرداخت ۵۲۰ هزار فقره وام ازدواج در طرح ضربتی

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی از پرداخت ۵۲۰ هزار فقره وام ازدواج در ۵۰ روز کاری اجرای طرح ضربتی وام ازدواج توسط بانک ها خبر داد.
کد خبر : ۷۶۸۸۱
علی اصغر میر محمد صادقی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، اصغر میرمحمد صادقی عصر امروز در یک نشست خبری با اعلام اینکه آسیب شناسی صف وام ازدواج از اردیبهشت ماه امسال کلید خورد، گفت: نه دهم افرادی که در سامانه ازدواج ثبت نام کردند در ۱۱ بانک بودند که تمرکز را بر این ۱۱ بانک گذاشتیم تا با کمک آنها صف وام ازدواج را از بین ببریم.


مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی اظهارداشت: در پی جلسات و توافقات متعدد مقرر شد از اول مردادماه این طرح آغاز شود و با اولویت استان‌های محروم و افرادی که از سال گذشته در صف بودند کار را آغاز کردیم. طی ۵۰ روز کاری ۵۲۰ هزار فقره وام ازدواج پرداخت کردیم و توانستیم به جایی برسیم که در بسیاری از استان‌ها به روز وام ازدواج پرداخت می‌شود و افراد در صف به ۱۳۰ هزار نفر کاهش یافته که با برنامه‌ریزی در ۶ ماهه دوم ۶۰۰ هزار فقره وام ازدواج دیگر را پرداخت می کنیم.


میرمحمدصادقی افزود: در سال ۱۳۹۵ به موجب مفاد تبصره ۲۹ قانون بودجه مبلغ وام ازدواج حدود ۳.۵ برابر افزایش یافت و از ۳۰ میلیون ریال به ۱۰۰ میلیون ریال رسید و دوره بازپرداخت وام از سه سال به چهار سال (۴۸ ماهه) رسید و در عین حال نیز وام ازدواج با نرخ کارمزد ۴ درصد پرداخت شد. با عنایت به مفاد ماده ۵۰ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، افراد مندرج در قانون مذکور، مشمول اخذ قرض‌الحسنه ازدواج به میزان دو برابر افراد عادی هستند.


وی تاکید کرد: با وجود کمبود منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها به منظور اجرای قانون یاد شده با پیگیری و تعیین سهمیه از سوی بانک مرکزی و همکاری و مساعدت بانک‌ها، موسسات و صندوق های عضو سامانه ازدواج تعداد یک میلیون و ۲۶ هزار فقره تسهیلات پرداخت شد که ۲.۲۶ درصد نسبت به سال ۹۴ افزایش داشت. این در حالی است که به لحاظ مبلغی نیز مبلغ ۹۸.۷۴۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداختی، ۴۰۰ درصد افزایش یافت.


مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی اظهارداشت: با توجه به رسانه‌ای شدن اجرای طرح ضربتی وام ازدواج در سطح ملی و با وجود اینکه تعداد متقاضیان در اواخر تیرماه ۴۹۴ هزار و ۷۲۰ نفر بودند بسیاری از متقاضیان که از دریافت تسهیلات دلسرد شده بودند، نسبت به ثبت نام در هفته اول مردادماه اقدام کردند و صف متقاضیان به بیش از ۵۱۰ هزار نفر افزایش یافت.


وی افزود: از تاریخ اول مردادماه سال جاری تا ۱۵ مهرماه بیش از ۵۲۰ هزار فقره وام با مبلغ بالغ بر ۵۴۰ هزار میلیارد ریال پرداخت شد. از نکات قابل توجه استقبال بسیار زیاد آحاد مردم از طرح ضربتی اعطای وام ازدواج بوده به نحوی که طی ۱۱ هفته اجرای طرح تعداد ۱۷۳ هزار و ۲۷۷ نفر برای اولین بار در سامانه ازدواج ثبت نام کرده‌اند، به طوری که متوسط روزانه ثبت نام کنندگان در سامانه طی انجام طرح ۲۷۹۵ نفر بود.


میرمحمدصادقی بیان داشت: حدود ۹۰ درصد این افراد در بانک تفاهم شده در طرح ضربتی ازدواج ثبت نام کرده‌اند، در حالی که میانگین ثبت نام افراد در ۴ ماهه اول امسال به طور متوسط ۸۳۴ نفر بوده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر