09 آبان 1396 - 21:37
جزییات جلسه شورای پول و اعتبار؛

پرداخت سپرده های تا ۲میلیارد ریال سپرده‌گذاران فرشتگان ،از فردا

براساس برنامه تنظیم شده و با موافقت رئیس قوه قضائیه، مقرر شد از تاریخ ۱۰ آبان ۱۳۹۶ سپرده‌های سپرده‌گذاران تعاونی منحله فرشتگان تا مبلغ دو میلیارد ریال پرداخت شود.
کد خبر : ۷۶۹۴۹
شورای پول و اعتبار جدید

به گزارش ایبِنا از روابط عمومی بانک مرکزی، در یک هزار و دویست و چهلمین جلسه شورای پول و اعتبار، آخرین وضعیت تعاونی‌های غیرمجاز فرشتگان، افضل توس، وحدت، البرز ایرانیان و ثامن‌الحجج و گزارش اقدامات انجام شده توسط بانک مرکزی به استحضار اعضای شورای پول و اعتبار رسید.


در این جلسه، گزارشی از طرح ضربتی بانک مرکزی و شبکه بانکی برای پرداخت بیش از نیم میلیون فقره وام ازدواج به متقاضیان، ارائه شد و شورای پول و اعتبار با توجه به شرایط زیر و عملکرد موفق بانک‌های عامل از دست اندرکاران، مجریان و کارکنان نظام بانکی کشور تقدیر کرد. خلاصه نتایج طرح ضربتی وام ازدواج به شرح زیر است:


• تسهیل و تسریع در پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج با عنایت به صف طولانی متقاضیان وام و مدت زمان انتظار طولانی برای دریافت وام.


• پرداخت بیش از ۵۲۰ هزار فقره وام ازدواج در مدت زمان دو و نیم ماه.


• کاهش تعداد افراد متقاضی در صف از ۵۰۰ هزار نفر -قبل از اجرای طرح (اول مرداد ۱۳۹۶)- به ۱۳۰ هزار نفر بعد از اجرای طرح (۱۵ مهر ۱۳۹۶). توضیح اینکه از این تعداد متقاضی در صف کنونی حدود ۸۰ هزار نفر نیز تعیین شعبه شده و در مرحله تکمیل مدارک قرار دارد.


• کاهش مدت زمان انتظار از میانگین ۸ ماه به کمتر از ۲ ماه.


• تعیین تکلیف تقریباً تمام متقاضیان قبل از تیرماه سال ۱۳۹۶.


• تسهیل در امور مربوط به اخذ ضامن.


• سرعت بخشیدن به فرایند اجرایی اعطای وام ازدواج از جمله کاهش مدت تکمیل مدارک از سوی متقاضیان از ۲ ماه به ۱ ماه.


• اولویت و سرعت بخشیدن به پرداخت وام در استان‌های محروم و کم برخوردار. به طوری که میزان و تعداد پرداختی در این مناطق نسبت به زمان مشابه قبل از اجرای طرح بالغ بر سه برابر شده است.


خاطر نشان می شود مراسم تقدیر از مجریان و دست اندکاران اجرای طرح ضربتی وام ازدواج نیز دیروز با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، شهیندخت مولاوردی دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی و مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره بانک های مشارکت کننده در طرح ضربتی وام ازدواج عصر دوشنبه ۸ آبان در بانک مرکزی برگزار شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر