بانک مرکزی اروپا:

ارزهای رمزنگار ابزارهای مالی پُرریسک هستند

یکی از اعضای هیات مدیره بانک مرکزی اروپا گفت: دیدگاه بانک اروپا در مورد ارزهای رمزنگار بعنوان یک «ابزار مالی ریسک دار» است.
کد خبر : ۷۷۳۸۴
بانک مرکزی اروپا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، «بنویت کویور» عضو هیات مدیره بانک مرکزی اروپا گفت: مقامات بانک اروپا با دقت در حال بررسی تحولات ارزهای رمزنگار هستند و موضع بانک مرکزی اروپا در مورد این ارزهای مجازی به عنوان «ابزارهای مالی ریسک دار» است.


این اظهارات عضو هیات مدیره بانک مرکزی اروپا همزمان با رسیدن قیمت بیت کوین به بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ دلار در هر واحد به میان آمد که بیشترین ارزش این ارز رمز نگار محسوب می شود و از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از ۶۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است. البته چند روز پیش هم قیمت بین کوین با سقوط بیش از ۴۰۰ دلاری روبرو شده بود.


«بنویت کویور» گفت: ارزهای مجازی را نادیده نمی گیریم و به دلیل اینکه ارزش سرمایه آنها کم است در حال حاضر ارزهای رمزنگار، ریسک مالی را بوجود نیاورده اند.


این مقام مسئول گفت: به دلیل اینکه ارزهای مجازی می تونند بسرعت اشاعه پیدا کنند، بانک های مرکزی در سرتاسر جهان در حال رصد آنها با دقت هستند و این موضوع بیشتر در کشورهایی دیده می شود که در حال فاصله گرفتن از اسکناس و مسکوکات هستند و به دنبال تحقیق و توسعه ارزهای دیجیتالی خود هستند.


پیش از این در اوایل ماه سپتامبر، «ماریو دراگی» رییس بانک مرکزی اروپا اعلام کرده بود که ممنوع یا قاعده مند کردن بیت کوین در چارچوب قدرت این بانک نیست و ارزهای رمزنگار همچنان بسیار ناپخته برای هرگونه ضمانت هستند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر