رشد حجم و ارزش معاملات فرابورس

دادوستدهای فرابورس با افزایش حجم و ارزش معاملات همراه شد به طوری که ۳۰۹ میلیون ورقه به ارزش بیش از ۲ هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال در مجموع بازار مبادله شد که این میزان در ۴۱ هزار بار بود.
کد خبر : ۷۷۵۶۸
طرح

به گزارش ایبِنا، معاملات فرابورس امروز در مجموع بازارهای اول و دوم نیز شاهد جابه جایی نزدیک به ۱۰۱ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۱۷ میلیارد ریال بود. از سویی دیگر، بررسی معاملات در این دو بازار نشان می‌دهد دو نماد از گروه‌های «فلزات اساسی و استخراج زغال‌سنگ» به نام‌های «و فرآوری زغال‌سنگ پرورده» بالاترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار گرفتند و در عین حال نماد «ذوب» همچنین در صدر نمادهای پربازدید فرابورسی قرار گرفت.


افزون بر این، در حالی نمادهای «کپرور»، «حسینا» و «کشرق» بالاترین رشد قیمتی را به ثبت رساندند که در سمت مقابل نمادهای «فزرین»، «غفارس»، «غپآذر» و «ثتران» تا سطح حداکثر چهار واحد افت قیمتی را تجربه کردند.


همچنین امروز در مجموع تابلوهای معاملاتی بازار پایه نیز شاهد نقل و انتقال ۲۰۱ میلیون سهم به ارزش ۳۰۱ میلیارد ریال بودیم. تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز میزبان نقل و انتقال نزدیک به ۶۴ هزار ورقه تسه به ارزش ۴۹ میلیارد ریال قرار گرفت و نماد «تسه» مردادماه ۹۶ بالاترین حجم و نماد تسه مهر ۹۶ بیشترین ارزش معاملات را در این تابلو به خود اختصاص دادند.


بازار اوراق با درآمد ثابت


نگاهی به بازار اوراق با درآمد ثابت نیز نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران در این بازار میزبان جابه‌جایی یک میلیون و ۷۳۰ هزار ورقه به ارزش یک ‌هزار و ۶۹۶ میلیارد ریال بودند و اسناد خزانه اسلامی در نماد «سخاب۳» بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را در این بازار تجربه کرد. معاملات در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز با دادوستد ۵ میلیون ورقه به ارزش حدود ۶۰ میلیارد ریال انجامید. صندوق اعتماد آفرین پارسیان در صدر ETF ها قرار گرفت.


کاهش دو واحدی آیفکس


در نهایت شاخص کل فرابورس در پایان معاملات امروز به افت نزدیک به ۲ واحدی تن داد تا به این ترتیب آیفکس در نزدیکی ارتفاع ۹۸۸ واحدی بایستد. گفتنی است، چهار نماد «مارون»، «میدکو»، «شراز» و «ارفع» در حالی بالاترین تاثیر منفی بر شاخص فرابورس را تا حدود ۲ واحد رقم زدند که نمادهای «حسینا»، «سرچشمه» و «ذوب» با تاثیر مثبت خود مانع از ریزش بیشتر آیفکس شدند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر