عضو شورای عالی بورس مطرح کرد:

جذب سرمایه‌گذار خارجی با صورت‌های مالی استاندارد

عضو شورای عالی بورس معتقد است جذب سرمایه‌گذار خارجی نیاز به ارائه صورت‌های مالی قابل قبول دارد.
کد خبر : ۷۹۰۰۴
حسین عبده تبریزی

به گزارش ایبِنا به نقل از ایسنا، حسین عبده تبریزی با اشاره به ضرورت نقش گزارشگری بنگاه‌های اقتصادی در توسعه اقتصادی کشور، یادآور شد: گزارش دهی مداوم به توسعه بازار سرمایه کمک می‌کند و باید مفهوم پایداری وارد حوزه حسابداری شود و البته از سرمایه انسانی استفاده کنیم.


وی اظهارداشت: به دلیل اهمیت حسابداری، این رشته در حال توسعه است و بیش از پیش نیاز به تربیت حسابداران و ورود آنان به بازار کار داریم. عضو شورای عالی بورس با تاکید بر نظارت مستمر بر هر سازمان و موسسه‌ای که پول عمومی دریافت می‌کند، گفت: باید حوزه حسابداران گسترش یابد و با نظارت بر حساب موسسات خیریه مشخص شود آنها واقعا خادم هستند یا نه و در کل ما نمی‌دانیم که فلان موسسه مبارزه با بیماری دقیقا چه کار می‌کند.


وی ادامه داد: در آینده نظام گزارش دهی شرکت‌ها به سمت مسئولیت‌های اجتماعی متمایل می‌شوند و البته از سال ۲۰۰۰ حسابداری محیط زیست به طور جدی شروع شده است. عبده تبریزی اطلاعات را ارزشمندترین مورد در کشورهای در حال توسعه دانست و افزود: دولت باید بداند که به طور دقیق چقدر و در چه تاریخی بدهکار است و این امر با سرمایه‌گذاری داخلی ارتباط دارد.


عضو شورای عالی بورس تاکید کرد: نبود اطلاعات، توزیع غلط منابع را به دنبال دارد و فرصت تعدیل را از ما می‌گیرد؛ به طوری‌ که زیر ساخت‌های مالی و با کیفیت بدون اطلاعات حسابداری ممکن نیست.


وی افزود: توسعه بخش مالی نقش عمده‌ای در توسعه دارد؛ به طوری‌ که حسابداری ادعای رفاه اجتماعی برای شهروندان دارد و در واقع کانون ظرفیت‌سازی به شمار می‌آید که بدون اطلاعات قابل اعتماد ظرفیت سازی ممکن نیست.


عبده تبریزی با اشاره به ضرورت اعلام روزانه وضعیت صندوق‌های بازنشستگی، بیان کرد: اینچنین نباشد که بعد از مدت‌ها صندوق اعلام کند که کسری دارد و بخشی از بودجه کشور برای تامین این کسری خرج شود که به نظرم با ادامه این روند، مجبوریم کل بودجه را به صندوق بازنشستگی اختصاص دهیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر