رونق بورس‌های آمریکا بدون توجه به سخنان ترامپ

بازارهای آمریکا بدون توجه به اظهارات ترامپ در آخرین روز معاملاتی هفته با بیشترین میزان افزایش نسبت به ماه مارچ همراه شدند.
کد خبر : ۸۱۱۵۱
Donald Trump

به گزارش ایبِنا، در حالی که ترامپ در آخرین اظهارات خود بیان داشت که دلار را به پایین ترین قیمت نسبت به هشت ماه گذشته خواهد رساند بازارهای این کشور با رشد شاخص های معاملاتی همراه شدند.


بر اساس این گزارش، در این بازارها، شاخص اس اند پی برای چهارمین بار در هفته به دلیل گزارش عملکردهای مثبت شرکت های دارویی و تکنولوژی با رشد همراه شد در حالی که نسبت به پیش بینی ها فراتر بود. در سوی دیگر، قیمت دلار به پایین ترین میزان نسبت به سه سال گذشته رسید.


مونا ماهاجان، تحلیل گر شرکت سرمایه گذاری آلیانز گلوبال در این خصوص اظهارداشت: اوراق بهادار هم اکنون در بهترین موقعیت سرمایه گذاری است. در همین حال علائم جدیدی از تقویت اقتصادی در آمریکا به چشم می خورد و سود تقسیمی شرکت ها و همچنین درآمد مناسب آنها همگی از نشانه های بهبود اقتصادی در این کشور هستند.


اما از سوی دیگر، قیمت ین با بیشترین میزان افزایش نسبت به ماه سپتامبر رو به رو شد در حالی که بانک مرکزی ژاپن نرخ تورم در این کشور را کنترل شده اعلام کرده است. همچنین در بازارهای آمریکا، شاخص اس اند پی رشد ۱.۲ درصدی داشت در حالی که شاخص نزدک با افزایش ۱.۵ درصدی همراه شد. افزون بر این، شاخص یورواستاکس رشد ۰.۵ درصدی را از آن خود کرد در حالی که فوتسی لندن رشد ۰.۷ درصدی را از آن خود کرد و داکس آلمان نیز ۰.۳ درصد مثبت شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر