12 اسفند 1396 - 15:55

افت ۱۲ واحدی آیفکس

معاملات فرابورس در حالی امروز به پایان رسید که آیفکس با ۱۲ واحد افت به ۱۰۸۰ واحد رسید.
کد خبر : ۸۲۹۳۹
طرح

به گزارش ایبِنا، فرابورس در اولین روز معاملاتی هفته جاری، شاهد جا به ‌جایی ۶۷۴ میلیون ورقه به ارزش ۲ هزار و ۷۲۳ میلیارد ریال بود که این میزان دادوستد در مقایسه با چهارشنبه هفته قبل از افزایش ۸۸ و ۶۷ درصدی حجم و ارزش معاملات حکایت داشت.


بر اساس این گزارش، رصد معاملات سهام در فرابورس نشان می‌دهد در مجموع دو بازار اول و دوم ۲۰۰ میلیون سهم به ارزش بیش از یک‌هزار و ۹۵ میلیارد ریال و در مجموع سه تابلو بازار پایه نیز ۶۳۶ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۳۴۲ میلیارد ریال خرید و فروش شده که در مجموع، معاملات صورت‌گرفته در بازارهای اول، دوم و پایه ۹۴ درصد از حجم و ۵۲ درصد از ارزش کل معاملات امروز فرابورس را به خود اختصاص داده است.


امروز در حالی دو نماد «قچار» و «زگلدشت» تا سطح حداکثر ۵ درصد رشد بیشترین رشد قیمت روزانه را تجربه کردند که دو نماد «ولشرق» و «زنگان» با بیشترین افت قیمتی روبرو شدند. شاخص کل فرابورس نیز به افت ۱۲ واحدی تن داد که عمده بار منفی بر آیفکس از جانب نمادهای پالایشی، پتروشیمی و فلزات اساسی رقم خورد.


نمادهای تاثیرگذار


نمادهای «مارون، زاگرس، شراز، شاوان، هرمز، ذوب و میدکو» تا سطح حداکثر ۴ واحد تاثیر منفی بر این نماگر داشتند و در پی افت ۱۲ واحدی آیفکس این شاخص تا سطح ۱۰۸۰ واحدی نزول کرد. از سوی دیگر در بازار اوراق با درآمد ثابت یک میلیون ورقه به ارزش یک‌هزار میلیارد ریال خرید و فروش شد و «سخاب۶» بیشترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار گرفت. همزمان در تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز نزدیک به ۹۳ هزار ورقه تسه به ارزش حدود ۶۲ میلیارد ریال دست به دست شد و قیمت اوراق در بازه ۶۳۱ هزار تا ۶۷۳ هزار ریال مورد مبادله قرار گرفت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر