13 اسفند 1396 - 15:39

کنسرسیوم شهر آرمانی با همکاری سه شرکت بزرگ کلید خورد

مدیر طرح شهر آرمانی گفت: تاکنون سه شرکت در طرح شهر آرمانی در کنار هم قرار گرفتند و قطعاً در آینده شرکت‌های دیگر که در لایه اول و لایه دوم شرکای تجاری ما خواهند بود نیز به این کنسرسیوم اضافه خواهند شد.
کد خبر : ۸۲۹۹۹
شهر هوشمند

به گزارش خبرنگار ایبِنا، همایش و نمایشگاه تهران هوشمند صبح امروز ۱۳ اسفندماه در مرکز همایش‌های برج میلاد آغاز به کار کرد. در حاشیه این همایش نمایشگاهی با حضور شرکت‌ها و استارتاپ‌های فعال در حوزه اینترنت اشیا و شهر هوشمند در حال برگزاری است. در قسمتی از این نمایشگاه حضور سه شرکت هوشمند بهسازان فردا، آریا همراه سامانه و فناپ در کنار هم به چشم می‌آید.


محمد مهدی شالباف، مدیر طرح شهر آرمانی در خصوص همکاری این سه شرکت در تشکیل یک کنسرسیوم به خبرنگار ایبِنا گفت: ما از یک سال پیش در مجموعه بهسازان فعالیت‌هایی را در حوزه IOT شروع کردیم و اینترنت اشیا به عنوان مفهومی که در تمام حوزه‌ها و کسب و کارهای مختلف از جمله حوزه مالی و پولی تأثیرات اساسی خواهد گذاشت برای ما اهمیت ویژه پیدا کرد.
وی یادآور شد: ولی وقتی وارد این موضوع شدیم به این حقیقت پی بردیم که فراگیری این موضوع تا حدی است که سبب تعامل کسب و کارهای مختلف خواهد شد به همین دلیل به حوزه‌های مختلف کاربردی IOT وارد شدیم.


شالباف ادامه داد: شهرهوشمند نیز یکی از مباحث اینترنت اشیا است و در واقع می‌توان گفت شهر هوشمند مفهومی فراتر از کاربری اینترنت اشیا است. بنابراین ما سعی کردیم در این حوزه کارهای تحقیقاتی بیشتری انجام بدهیم و با سازمان‌هایی که درگیر این مباحث هستند از جمله شهرداری‌ها وارد تعامل شویم و خوشبختانه با تغییر مدیریت شهرداری یکی از موارد اساسی مورد توجه مدیران جدید در توسعه شهری، مبحث شهر هوشمند بود.


وی در ادامه افزود: بنابراین تصمیم گرفتیم از تمام ظرفیت‌های موجود به نحو مناسب استفاده کنیم و ظرفیت‌ها را کنار هم قرار دهیم. یکی از کارها این بود که زمینه‌ای فراهم کنیم که تمام مجموعه‌های مؤثر در این کار بزرگ دور هم جمع شوند و ضمن رقابت با یکدیگر ولی در لایه‌های مختلف فعالیت‌های خود را به صورت یکپارچه انجام دهند. زیرا یکی از سازکارهای شهر هوشمند یکپارچگی و پیوستگی تمام صاحب سیستم‌ها و حوزه‌ها است.


شالباف در ادامه به خبرنگار ایبِنا گفت: ما با شرکت‌های بزرگی مذاکره کردیم و تاکنون شرکت هوشمند بهسازان فردا، آریا همراه سامانه و فناپ به عنوان کنسرسیوم شهر آرمانی در کنار هم قرار گرفتند و قطعاً در آینده شرکت‌های دیگر در لایه اول و لایه دوم که شرکای تجاری ما خواهند بود نیز به این کنسرسیوم اضافه خواهند شد و مکانیزم و سازکار لازم برای یک پروژه بزرگ را به وجود خواهند آورد.


به گفته وی، شهرداری منطقه ۲ به علت توانمندی‌ها و دیدگاه مناسبش به عنوان محیط پایلوت پروژه شهر آرمانی قرار گرفته است.


شالباف در خصوص جایگاه بانکداری و پرداخت در پروژه شهر آرمانی گفت: در حوزه توسعه نظام بانکداری با توجه به تأثیرات تکنولوژی و فناوری اطلاعات در کسب و کار بانکداری، مفاهیمی مانند بانکداری دیجیتال ترند شده که وقتی وارد مباحث عمیق این موضوع می‌شویم به نقاط مشترک اساسی با شهر هوشمند می‌رسیم.


وی به این نکته اشاره کرد که شهر هوشمند یعنی شهری که شهروند آن برای گرفتن سرویس به جاهای مختلف مراجعه نکند و سرویس‌های خود را از کانال‌های واحد دریافت کند. پرداخت و خدمات مالی هم بخشی از ین سرویس‌ها محسوب می‌شود و اگر ما بتوانیم به طور مثال سرویس‌های شهرداری را با بخش پرداخت یکپارچه کنیم به سهولت کار مشتریان کمک خواهیم کرد.
به گفته شالباف، تأثیر این یکپارچگی در حوزه مدیریتی، اجرایی، توسعه سرویس‌ها و بهره‌وری هدف اصلی پروژه شهر آرمانی خواهد بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر