16 اسفند 1396 - 10:18
پرویزیان مطرح کرد؛

جابه‌جایی منابع در جذب اوراق گواهی سپرده ریالی ۲۰ درصدی

رییس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی اعلام کرد: در طول دو هفته ای که بانک مرکزی مجوز فروش اوراق گواهی سپرده ریالی را به بانک ها داد، حدود ۲۳۰ هزار میلیارد تومان جا به جایی در منابع رخ داد.
کد خبر : ۸۳۱۸۲
توزیع اسکناس نو در آستانه عید غدیر

به گزارش ایبِنا، کوروش پرویزیان در گفتگویی درباره تاثیر انتشار اوراق ۲۰ درصدی در آینده نرخ سود بانکی اعلام کرد: این موضوع حتما روی نرخ سود تسهیلات تاثیر خواهد گذاشت. البته بانک مرکزی اعلام کرده مکانیزیم جبرانی برای این کار اعمال خواهد کرد.


وی ادامه داد: در حال حاضر در خواست بانک ها این است که چون انتشار این اوراق گواهی سپرده ۲۰ درصدی اثر منفی در ترازنامه های آنها دارد، بانک مرکزی یا آن مکانیزیم جبرانی را وضع کند و یا اینکه نرخ تسهیلات متناسب با این هزینه ها تعدیل شود.


مدیرعامل بانک پارسیان همچنین افزایش هزینه بانک ها همراه با این سود ۲۰ درصدی را حول و حوش ۲۴ درصد عنوان کرد. با این حال این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در پاسخ اینکه آیا بانک مرکزی مابه التفاوت سود سپرده و سود تسهیلات بانکی را به بانک ها پرداخت خواهد کرد یا خیر؟ گفت: هنوز مشخص نیست مکانیزم جبرانی بانک مرکزی در اینباره چیست.


وی افزود: براساس آماری که منتشر شده، طی این دو هفته حدود ۲۳۰ هزار میلیارد تومان جا به جایی منابع رخ داده که برای بانک مرکزی امکان پذیر است بتواند آن را مدیریت کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر