18 ارديبهشت 1397 - 15:46

مصوبه مهم هیات مقررات‌زدایی درباره نحوه ثبت و فعالیت شرکت‌ها

نحوه ثبت و فعالیت شرکت ها و موسسات با موضوع فعالیت حقوقی در اولین جلسه هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در سال جدید به تصویب رسید.
کد خبر : ۸۵۶۰۸
قوانین و مقررات

به گزارش ایبِنا، با توجه به اینکه ثبت و تاسیس شرکت ها و موسسات با موضوع فعالیت حقوقی (به استثناء فعالیت حقوقی در امور وکالت محاکم دادگستری) طبق قانون منوط به کسب اجازه از کانون های وکلای دادگستری یا مرجع دیگری نشده است، اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری الزامی به استعلام یا اخذ مجوز در زمان ثبت اشخاص حقوقی مذکور ندارند و همان رویه سابق اداره مذکور ادامه می یابد.


بر اساس این گزارش، پیشنهاد کانون وکلای دادگستری مرکز مبنی بر ایجاد مجوز موسسات حقوقی مورد تایید هیات مقررات زدایی قرار نگرفت. بر این اساس اطلاعات بارگذاری شده در خصوص موضوع مذکور از پایگاه اطلاع رسانی مجوزهای کسب و کار حذف می شود و بنابراین فعالیت موسسات مذکور پس از ثبت نزد مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری، نیازمند اخذ مجوز نیست.


این گزارش می افزاید: به منظور بررسی پروانه وکالت در جلسات آتی هیات، از سوی دبیرخانه هیات به کانون های وکلای دادگستری و مرکز امور مشاوران قوه قضائیه حداکثر دو هفته مهلت داده شود تا اطلاعات پروانه وکالت را در پایگاه اطلاع رسانی مجوزهای کسب و کار (www.iranmojavez.ir) بارگذاری نمایند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر