01 مرداد 1397 - 14:56

رشد ۳۱ درصدی حق بیمه سامان

مدیرعامل بیمه سامان گفت: سال گذشته ٣١ درصد رشد حق بیمه داشته ایم.
کد خبر : ۸۸۸۳۴
99

به گزارش خبرنگار ایبِنا، احمدرضا ضرابیه مدیرعامل بیمه سامان اعلا م کرد: سال گذشته ٣١ درصد رشد حق بیمه داشته ایم. وی اعلام کرد: در مجمع این شرکت  ١٥٠ میلیارد ریال سود بین سهامداران تقسیم شد و سود سهامداران حقیقی همزمان با برگزاری مجمع واریز شده است.


مدیرعامل بیمه سامان تاکید کرد که این شرکت در طول سال های گذشته تلاش کرده تا سطح توانگری خود را بالاتر از ١٠٠ و در سطح یک نگاه دارد. ضرابیه اظهار داشت: درحال حاضر بیمه سامان ٦ درصد از سهم بازار بیمه های زندگی و ٢ درصد از سهم بازار صنعت را در اختیار دارد ولی برنامه داریم که تا سال ١٤٠٠ سهم خود را از کل بازار صنعت بیمه به ٦ درصد و از بیمه های زندگی به ١٥ درصد برسانیم.


وی همچنین از برنامه ریزی برای برون سپاری برخی ازفعالیت های این شرکت از جمله در زمینه ارزیابی خسارت در زمینه درمان خبر داد. ضرابیه ارائه خدمات بیمه ای براساس نیاز را از جمله برنامه های این شرکت عنوان کرد و افزود: بیمه منازل مسکونی، بیمه های اتومبیل، دستگاه های دیجیتال و موبایل از حوزه های مهم این موضوع هستند.


ضرابیه درباره همکاری با بیمه های اتکایی خارجی گفت: تصور ما این است که همکاری با بیمه گران اتکایی بسیار محدود خواهد شد؛ هرچند هنوز همکاری ما با این شرکت ها ادامه دارد و هنوز قطع ارتباطی به طور رسمی اعلام نشده است.


مدیرعامل بیمه سامان خاطرنشان کرد که صنعت بیمه ایران در دوران تحریم، زیرساخت هایی را برای مقابله با تحریم ایجاد کرد و این زیرساخت ها از جمله صندوق تضمین بار دیگر احیا خواهد شد.


وی درباره بیمه نامه های ارزی گفت: نرخ بیمه نامه ها بسته و مطابق با نرخ بانک مرکزی است. ضرابیه تاثیر افزایش نرخ ارز بر خسارت به ویژه در حوزه درمان اظهار داشت: افزایش نرخ ارز قطعا باعث افزایش هزینه های شرکت های بیمه می شود اما این به معنای عدم سودآوری این رشته نیست.


مدیرعامل بیمه سامان اعلام کرد که ماه گذشته این شرکت بیمه نامه زندگی با سرمایه یک میلیارد تومان را با مجوز بیمه مرکزی صادر کرده است. وی پیش بینی سود این شرکت برای سال ٩٧ (EPS) را ٣٨ میلیارد و ٨٠٠ میلیون تومان اعلام کرد که براساس آن ٢٥٠ ریال سود هر سهم می شود.


ضرابیه ضریب خسارت این شرکت برای سال گذشته را ٥٧ درصد اعلام کرد. وی در ادامه تحول دیجیتال درصنعت بیمه را اجتناب ناپذیر توصیف کرد و گفت: بیمه سامان برنامه ریزی جدی برای این حوزه دارد؛ بیمه مرکزی پیشرو در حوزه تحول دیجیتال است و امسال قرار است کد یکتا برای رشته های درمان و آتش سوزی نیز مانند ثالث صادر شود.


وی تصریح کرد که بیشتر فرایندهای بیمه سامان به ویژه در رشته های زندگی و موبایل دیجیتالی خواهد شد و رشته هایی که تراکنش مالی کمتری دارند مانند هواپیما و کشتی، به روال کنونی باقی خواهند ماند.


مدیرعامل بیمه سامان با بیان اینکه بیمه های زندگی برای هر خانواده ای ضروری است، خاطرنشان کرد: امکان تبدیل سرمایه بیمه نامه به مستمری است. ضرابیه با تاکید بر اینکه فین تک ها و اینشورنستک ها امکان فعالیت در صنعت بیمه را دارند، گفت: در حوزه خسارت می توان با برنامه ریزی به سمت دیجیتالی شدن رفت و همکاری با مراکز درمانی، بانک ها، شرکت های پرداخت و بازار سرمایه دیجیتالی باشد.


وی خاطرنشان کرد که این شرکت به دنبال آن است که با خرید هر بیمه نامه، امکان خرید سهام، اوراق مشارکت و غیره نیز فراهم شود. مدیرعامل بیمه سامان از اجرای صدور بیمه نامه بدنه خودرو براساس پیمایش از پاییز سال جاری خبر داد و گفت: این بیمه نامه با همراهی شرکت تلفن همراه گروه مالی سامان و با بهره گیری از تکنولوژی های نوین خواهد بود؛ مراحل آزمایشی این طرح اجرا شده است.


وی بیمه سامان را اولین شرکتی عنوان کرد که حاکمیت شرکتی را اجرا کرد و گفت: تمام اعضای هیات مدیره بیمه سامان به اعضای حقیقی تبدیل شده اند زیرا که اعتقاد داریم برای توسعه مستمر باید مطابق با قوانین و مقررات و انضباط مالی حرکت کنیم. ضرابیه تاکید کرد که این شرکت همواره در سطح توانگری یک قرار داشته و برنامه دارد که سطح توانگری خود را تا سال ١٤٠٠ به سطح ١٨٠ درصد برساند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر