21 مرداد 1397 - 16:07

رشد ۱۲ درصدی آیفکس

شاخص کل فرابورس با ۱۲ واحد افزایش در پایان معاملات روز جاری، به ۱۴۹۱ واحد رسید.
کد خبر : ۸۹۸۳۰
99

به گزارش ایبِنا، حجم کل معاملات در مجموع بازارهای فرابورس امروز به حدود ۵۴۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از ۵ هزار و ۷۰۱ میلیارد ریال رسید که بازار اوراق با درآمد ثابت ضمن رقم زدن معاملاتی به میزان ۴.۵ میلیون ورقه به ارزش بیش از ۴ هزار و ۱۱۱ میلیارد ریال، ۷۲ درصد از ارزش کل معاملات را در اختیار گرفت و در میان بازارهای فرابورس بیشترین ارزش معاملاتی را از آن خود کرد.


اوراق گواهی تسهیلات مسکن


همچنین معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن نیز امروز با جابه‌جایی بیش از ۱۰۵ هزار ورقه به ارزش افزون بر ۷۰ میلیارد ریال به پایان رسید و تسه تیرماه ۹۷ بیشترین قیمت، حجم و ارزش معاملاتی را در روزی که اختلاف کمترین و بیشترین قیمت تسه‌ها حدود ۷۴ هزار ریال بود، در اختیار گرفت.


در همین حال تابلو صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) در روزی که گذشت به استقبال معامله بیش از ۴.۴ میلیون ورقه به ارزش ۶۴.۵ میلیارد ریال رفت که از کاهش ارزش معاملات نسبت به روز گذشته حکایت داشت.


بازار اول


از سوی دیگر معاملات سهام در بازار اول فرابورس امروز با نقل‌وانتقال نزدیک به ۱۵۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۷۹ میلیارد ریال پیگیری شد که نماد «شغدیر» در این بازار و نماد «ذوب» در بازار دوم فرابورس بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص دادند. همچنین بازار دوم شاهد دادوستد بیش از ۲۶۲ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۸۷۴ میلیارد ریال در معاملات امروز بود.


بازار پایه


همچنین در سه تابلو بازار پایه نیز امروز بیش از ۱۱۸ میلیون سهم به ارزش حدود ۲۰۱ میلیارد ریال خرید و فروش شد. بررسی نمادهای فرابورسی حاکی از تاثیر مثبت تا سقف واحدی ۱۲ واحدی نمادهای «مارون» و «زاگرس» بر رشد ۰.۸ درصدی شاخص کل فرابورس در روز جاری است. به‌علاوه، نمادهای «زگلدشت» و «حخزر» امروز بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند.


در نهایت، نمادهای «ذوب»، «شراز»، «هرمز» و «شاوان» متعلق به بازار دوم و نمادهای «پلاست»، «گپارس» و «واحصا» مربوط به تابلو ب بازار پایه نیز امروز پس از رفع ابهامات بازگشایی شدند که از میان آنها نمادهای معاملاتی ذوب‌آهن و پالایش نفت لاوان جزء نمادهای پُربیینده امروز فرابورس بودند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر