عقبگرد نماگر به کانال ۱۵۴ هزار واحد

معاملات تالار شیشه ای روز جاری با کاهش بیش از ۱۵۰۰ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغییر به ۱۵۴ هزار و ۵۵۰ واحد به پایان رسید.
کد خبر : ۹۴۹۷۳
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که همه شاخص های معاملاتی در بازار سهام امروز با کاهش مواجه شدند.


کاهش شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۱۵۳۲) واحد افت معادل (۰.۹۸) درصد به ۱۵۴ هزار ۵۵۰ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با (۴۴۵) واحد کاهش معادل (۰.۹۸) درصد به ۴۴ هزار ۹۲۷ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۲۳) واحد افت معادل (۰.۰۹) درصد به ۲۶ هزار و ۶۱۲ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۱۶) واحد کاهش، معادل (۰.۰۹) درصد به ۱۸ هزار و ۷۴۲ واحد، شاخص آزاد شناور با (۱۱۶۷) واحد ریزش، معادل (۰.۷۰) درصد به ۱۶۶ هزار و ۳۸۱ واحد، شاخص بازار اول با (۱۰۹۹) واحد افت معادل (۰.۹۶) درصد به ۱۱۳ هزار و ۱۸۴ واحد و شاخص بازار دوم با (۳۱۹۸) واحد ریزش معادل (۱.۰۲) درصد، به ۳۱۱ هزار و ۱۳۶ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگرجزییات داد و ستدهای روز جاری مشخص می کند که امروز ۶ نماد «فارس با (۳۴۲) واحد، پارسان با (۲۱۷) واحد، شبندر با (۱۸۲) واحد، شپنا با (۱۶۳) واحد، شتران با (۱۳۹) واحد، و کچاد با (۱۳۳) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در ریزش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری اکثر شاخص صنایع تالار شیشه ای با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «محصولات کاغذ با ۷۸۸ واحد رشد معادل ۴.۷۰ درصد به ۱۷ هزار و ۵۵۱ واحد، فنی مهندسی با ۳۸ واحد افزایش معادل (۳.۷۸) درصد به یک هزار و ۶۳ واحد، بانک ها با ۱۷ واحد رشد معادل ۲.۳۱ درصد به ۷۷۱ واحد، محصولات فلزی با ۵۴۸ واحد افزایش معادل ۲.۱۲ درصد به ۲۶ هزار و ۴۳۸ واحد، وسایل ارتباطی با (۷۸) واحد کاهش، معادل (۲.۷۰) درصد به ۲ هزار و ۸۳۸ واحد، فرآورده های نفتی با (۲۵۵۳۷) واحد ریزش معادل (۴.۲۶) درصد به ۱۶ هزار و ۳۱۳ واحد، ذغالسنگ با (۱۶۳) واحد کاهش معادل (۴.۶۴) درصد به ۳ هزار و ۳۶۶ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند:  قیمت سهام نمادهای «پدرخش، پکویر، چکاران، قشهد، شکلر، دکیمی و سبجنو»  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «کسعدی، غسالم، جسی، شکربن، شبندر، پارسان و لابسا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


به این ترتیب، در پایان سومین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۹۱ هزار و ۳۴۹ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۲۲۸ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴ هزار و ۸۸ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۵۸۶ هزار و ۶۵۹ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر