11 ارديبهشت 1398 - 15:11

رکوردشکنی کمک‌های موسسات مالی به سیاستمداران واشنگتن

سازمان «آمریکایی‌ها برای اصلاحات مالی» (AFR) امروز اعلام کرد که صنعت مالی ایالات متحده هزینه بیشتری از بحران مالی۲۰۰۷-۲۰۰۸ برای تاثیرگذاری در تصمیم گیری در واشنگتن صرف کرده است.
کد خبر : ۹۹۴۸۹
دلار

به گزارش ایبِنا به نقل از فوربس، AFR، یک ائتلاف غیر حزبی و غیر انتفاعی با بیش از ۲۰۰ گروه حقوق مدنی، مصرف کننده، کار، تجارت، سرمایه گذار، اعتقادات و گروه های مدنی و اجتماعی، مقاله  in Washington Wall Street Money را امروز منتشر کرد. هزینۀ تقریبا ۲ میلیارد دلار در این دوره، بالاترین رقم در یک سال بدون انتخابات ریاست جمهوری بوده است که این هزینه بیش از ۳۵ درصد بالاتر از سال گذشته بوده است و به میزان بیش از ۲.۵ میلیون دلار در روز است.


در مجموع ۴۴۳ شرکت مالی و انجمن های تجاری در طول این دوره ، هر کدام، حداقل ۵۰۰  هزار دلار صرف کرده اند. بر اساس گزارش AFR، "این هزینه های بالای هر ساله، نشان دهنده نبرد مداوم برای تغییر سیستم مالی و تلاش های مداوم صنعت برای لغو یا به دست آوردن معافیت از بخش هایی از قانون اصلاحات مالی Dodd-Frank است،  همچنین برای تضعیف قوانین اجرایی، و برای کاهش بیشتر قوانین و جلوگیری از پیشنهاداتی برای پاسخگویی و تغییر است.


با یک حاشیه قابل توجه، بزرگترین هزینه کننده انجمن ملی معامله گران مسکن، با ۱۴۴،۷۱۶،۶۷۶ دلار است. بلومبرگ LP با ۹۶.۴۸۱.۴۶۹  دلار دومین است و پشت سر آنها انجمن آمریکایی بانکداران (ABA) با ۲۵.۷۶۹.۴۹۴


دلار هزینه کرد است. در حالی که کمک های کمپین های بانکی به سیاستمداران واشنگتن اهمیت دارند، اهداکنندگان مستقل بسیار بزرگتری از جمله سازمان‌های غیر بانکی بلومبرگ، Paloma Partners، Citadel و صندوق Soros هستند.


با توجه به تمام چالش‌هایی که Wells Fargo درگیر شده است، نباید متعجب شویم که Wells Fargo، ۱۱ میلیون دلار برای سیاستمداران کمک کرده است. با این حال، چنین میزان کمک‌ها احتمالا بهتر خواهد بود برای بازپرداخت مشتریانی که قربانی بانک بوده اند و در بهبود مدیریت ریسک در Wells Fargo سرمایه‌گذاری کرده‌اند.



انجمن ملی Realtors و بلومبرگ بزرگترین هزینه کنندگان هستند. منبع داده: مرکز سیاست پاسخگو


داده‌های این گزارش نشان می‌دهد که صنعت مالی در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به طور کل ۹۵۶،۸۹۰،۹۳۹ دلار برای تسهیل لابی گری در نظر گرفته است. این میزان صنعت مالی را در رتبه سوم بعد از بخش "سلامت" قرار می دهد که ۱،۱۱۵،۳۶۱،۸۹۵ دلار و شرکت های "تجارت متفرقه" که ۱,۰۲۱,۲۵۰,۳۴۵ دلار هزینه کرده اند.


به گفته مرکز سیاست پاسخگو، در سال ۲۰۱۸، کل کمک های لابی از صنایع مالی، بیمه و املاک به مبلغ ۵۳۴،۱۰۵،۸۵۹ دلار رسید. در حوزه مالی، شرکت های بیمه، تا به حال، بزرگترین هزینه برای کمک های لابی گری انجام داده اند.



گزارش AFR توضیح می دهد که مبلغ لابی، تنها هزینه های مربوط به لابی‌گران ثبت شده را نشان می‌دهد. "این ارقام شامل پول های صرف شده قابل توجهی برای تحقیقات و کمک های ضروری که لابی نیستند، نمی شود. همچنین برای افرادی که لابی گری می کنند، اما لابی های رسمی ثبت شده نیستند، و یا برای فعالیت های دیگر شرکت های مالی که در تأثیرگذاری بر روی قانون گذاران  فعالیت می‌کنند مانند ارتباطات، تبلیغات، تحقیقات بیرونی و ثبت پرونده های قضایی این ارقام محاسبه نشده است ".




ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر